vineri, martie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Ford va produce o nouă maşină la Craiova. Angajaţii uzinei, tot în şomaj tehnic

Preşedintele Ford Europa, Jim Farley, a anunţat, marţi, la Craiova, că în uzina din Bănie se vor investi până la 200 milioane de euro pentru a începe producţia SUV-ului de mici dimensiuni EcoSport. Anunţul a fost făcut în prezenţa vicepremierului României, Costin Borc, a preşedintelui Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, dar şi a reprezentanţilor autorităţilor locale şi judeţene: preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, prefectul Sorin Răducan şi primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu. La eveniment au luat parte şi mai mulţi reprezentanţi ai constructorului auto, precum şi angajaţii fabricii de la Craiova.

Producţia EcoSport la Craiova ar urma să înceapă în toamna anului 2017, iar modelul va fi comercializat în toate pieţele europene ale Ford, mai puţin în Rusia.

Vânzările EcoSport la nivel european au crescut anul acesta cu 30%; segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni este aşteptat să crească cu 35% până în 2017, ajungând la un total de 1.5 milioane de vehicule, au anunţat reprezentanţii Ford.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Modelul EcoSport, pe care Ford îl comercializează în prezent Europa, cu excepţia Rusiei, este construit la fabrica din Chennai, India. Fabrica Ford din Chennai va continua să construiască modelul EcoSport pentru piaţa locală indiană, dar şi pentru alte pieţe la nivel global.

 

“Vânzările de EcoSport au urcat anul acesta cu aproape 30% şi ţinând cont de previziunile legate de creşterea vânzărilor din segmentul SUV –urilor de mici dimensiuni, pentru noi este momentul oportun să mutăm producţia de EcoSport în Europa şi să beneficiem astfel de forţă de muncă excelentă şi de fabrica noastră de la Craiova”, a declarat Jim Farley, preşedinte şi CEO Ford Europa.

 

Preşedintele Ford Europa a mai afirmat că anunţul privind producerea EcoSport în uzina din Bănie vine ca urmare a discuţiilor productive pe care Ford le-a avut cu Guvernul României privind infrastructura feroviară şi rutieră.

„Decizia de azi urmează discuţiilor productive pe care le-am avut cu Guvernul României cu privire la dezvoltarea unui cadru pozitiv de lucru care să sprijine tranziţia Ford de la actuala investiţie la această nouă oportunitate şi care să ajute pentru menţinerea competitivitaţii globale a uzinei de la Craiova. Am agreat de asemenea cu Guvernul României că vor fi necesare îmbunătăţiri cheie ale sistemului feroviar şi rutier pentru a sprijini creşterea anticipată a volumului de componente şi vehicule produse ce vor intra şi ieşi de pe poarta fabricii şi salutăm includerea în planurile Guvernului a proiectelor cheie cu privire la sistemul feroviar şi rutier şi vom lucra în continuare cu autorităţile centrale şi locale pentru a ne asigura de implementarea în timp a acestora.

Dacă vom păstra această tendinţă pozitivă, atunci ca urmare a calităţii produselor pe care le construim aici şi a forţei de muncă excelente, nu am niciun dubiu că fabrica din Craiova va reuşi să devină o adevărată stea a sistemului de producţie Ford”, a precizat Farley.

“Este veste foarte bună pentru Ford, este o veste foarte bună pentru Craiova, pentru România. Guvernul se preocupă ca legăturile de infrastructură rutieră şi feroviară cu Europa să fie cât mai bune pentru Craiova”, a declarat vicepremierul Borc.

Preşedintele Senatului a apreciat că investiţia anunţată de Ford „este garanţia că există un viitor real” al fabricii din Craiova.

„Sunt emoţionat că proiectul pe care cu mulţi ani în urmă l-am gândit şi la care am lucrat, văd că prinde din ce în ce mai mult contur. Investiţia pe care Ford a anunţat-o, de aproape 200 milioane de euro, este garanţia că există un viitor real pentru Ford în România, un viitor care să vă securizeze locurile de muncă. Împreună cu Piteştiul, sudul României a devenit un real pol industrial în domeniul automobilelor. Mă bucură foarte mult că anul trecut aproape jumătate din exporturile României au fost reprezentate de produse din industria auto, la care dumneavoastră aveţi o contribuţie extrem de importantă. Cred că este de datoria noastră, a autorităţilor din România, ca, în acest moment, să consolidăm acest parteneriat cu Ford prin asigurarea infrastructurii, pentru a se putea extinde şi mai mult. Duminică, am avut o discuţie cu primul ministru al României, domnul Dacian Cioloş, cu care am discutat despre importanţa proiectului, în aşa fel încât să dăm o şansă şi generaţiilor viitoare să aibă un loc de muncă sigur şi bine plătit în România”, a afirmat Călin Popescu Tăriceanu.

 

Nu la fel de optimişti sunt şi sindicaliştii uzinei.

„Construcţia noului model înseamnă poate trei-patru ani de linişte, de siguranţă privind locul de muncă. Avem nevoie de acest model, de încă un model pe lângă acesta , de încă un model de motor. Cu acest nou model sper să se lucreze în două schimburi, începând cu al treilea trimestru al anului viitor. Să vedem ce va spune şi piaţa.Atâta timp cât în zona noastră nu există, nu autostrăzi, străzi decente, cale ferată, este o producţie arhisuficientă pentru Craiova. De cale ferată şi de drumuri decente este nevoie în toată regiunea Oltenia. Dacă nu se va interveni în această direcţie, regiunea Oltenia va deveni cea mai săracă regiune din România. La serviciu sunt toţi angajaţii. Astăzi şi mâine”, a declarat Ovidiu Cioroianu, liderul sindical de la Ford Automobile Craiova.

De joi, alte câteva sute de angajaţi vor intra, din nou, în şomaj tehnic, până pe 4 aprilie. Cioroianu spune că cel mai probabil această situaţie se va manifesta până anul viitor.

 

 

Politica