joi, aprilie 25, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Automotive Sud-Vest Oltenia – un pol economic recunoscut internaţional

Aproximativ o sută noi locuri de muncă, un vehicul acţionat electric ce va fi produs de anul viitor la Craiova şi exportat pe pieţele internaţionale, schimburi de experienţă cu clustere economice din ţară şi străinătate, prezente la expoziţii şi manfestări interne şi internaţionale, şapte proiecte cu finanţare europeană, cu o valoare ce depăşeşte 8,5 milioane euro, acesta sunt pe scurt rezultatele promovate în cadrul Proiectului ,,Acţiuni de creştere a vizibilităţii şi promovare a activităţii Polului de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia”

Proiectul a fost dezvoltat, timp de doi ani, de către Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia şi companiile EVOBRAND şi Mapamond, fiind unul dintre cele mai importante proiecte de dezvoltare din Sectorul Automotive din România, derulat prin Programul Operaţional Sectorial “Creşterea Competitivităţii Economice” – Cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională – “Investiţii pentru viitorul dumneavoastră”.

Necesitatea proiectului a avut la bază constituirea, la 1 ianuarie 2012, a Clusterului Automotive Oltenia, prin semnarea unui Acord de parteneriat între: – Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia, Universitatea din Craiova, Compania Ford şi Primăria municipiului Craiova.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Ulterior, respectiv 1 august 2012, în urma aderării unui număr de 32 de companii şi instituţii, s-a format “Polul de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia”, care numără în prezent un număr de 37 de membri: producători de autoturisme şi piese auto, firme de proiectare, unităţi de învăţământ, institute de cercetare-dezvoltare, organizaţii non-guvernamentale, autorităţi publice. Ultima companie, care a aderat anul acesta, este ALRO Slatina – cea mai mare companie producătoare de aluminiu din Europa Centrală și de Est.

„Scopul principal al creării unui Pol de Automotive a fost dezvoltarea strategică a acestui sector vital pentru economia locală şi regională, sprijinirea cooperării între membrii din pol şi companii de automotive din ţară şi străinătate, dar mai ales atragerea de noi investiţii în domeniu.

Şapte proiecte depuse de către companii membre ale Polului Automotive Sud-Vest Oltenia au fost finanţate în cadrul Programului Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”, Operaţiunea 1.3.1 „Dezvoltarea structurilor de sprijin al afacerilor de interes naţional şi internaţional”, Domeniul Major de Intervenţie 1.3 – Dezvoltarea durabilă a antreprenoriatului, Axa Prioritară 1 – „Un sistem de producţie inovativ şi eco-eficient”. Proiectele au o valoare totală de aproximativ 8,5 mil. EURO, valoarea ajutorului financiar nerambursabil fiind de aprox. 5,2 mil. EURO”, a declarat Georgiana Băiaşu, Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia.

Printre acestea, unul dintre cele mai importante a fost Proiectul ,,Acţiuni de creştere a vizibilităţii şi promovare a activităţii Polului de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia”.

„Pentru că Activitatea Polului Automotive avea nevoie de un concept unitar de promovare a acţiunilor desfăşurate de cei 37 de membri care îl alcătuiesc, primul pas pe care Agenţia EVOBRAND a trebuit să-l efectueze în cadrul acestui proiect a fost să elaboreze – Strategia de promovare şi branding a Polului de Competitivitate Automotive Sud-Vest Oltenia.

Astfel, odată cu crearea Strategiei de promovare a fost creat un Manual de identitate vizuală pentru brandul Automotive, a fost lansat şi logo-ul Automotive Sud-Vest Oltenia, cu sloganul Oltenia în mişcare, precum şi site-ul de prezentare www.automotive-svoltenia.ro.

Ulterior, am participat la numeroase acțiuni de promovare, pe plan intern şi internațional, fiind prezenți la nu mai puțin de 8 expoziții sau târguri de profil – 4 naționale și 4 internaționale: AutoExpoTehnica, la Romexpo București; Târgul Internațional de la Zajecar – Serbia; Târgul internațional Automotive Budapesta; Salonul Auto Brașov, desfășurat la Brașov Business Park; Târgul național Transport-AR, de la Arad; Internațional Motor Show, de la Beograd – Serbia sau Târgul Internațional Tehnic, de la Plovdiv – Bulgaria”, a precizat Florin Lobdă, manager EVOBRAND.

Nu au fost însă singurele manifestări unde EVOBRAND, Agenţia de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia şi Mapamond au reprezentat serviciile şi produsele companiilor de Automotive din Oltenia. Astfel, au fost organizate şi co-organizate 4 workshop-uri: la Mecatrec – Institutul de Mecatronică Bucureşti; Agenţia de Dezvoltare Regională Vest Timişoara, cu membrii de clustere similare din Spania, Austria, Grecia, Serbia şi Bulgaria; workshop internaţional la Plovdiv – Bulgaria; Workshop internaţional la Linz, în Austria, la începutul lunii noiembrie.

Au fost îndeplinite astfel obiectivele propuse la debutul proiectului, respectiv:

-Creşterea gradului de vizibilitate a Polului de Competitvitate Automotive Sud-Vest Oltenia, la nivel naţional şi internaţional, prin stabilirea de relaţii de colaborare cu organizaţii similare din ţară şi din străinătate, în principal din state membre UE;
– Participarea la evenimente naţionale şi internaţionale la care au fost prezentate proiectele polului , activitatea şi produsele realizate de cei 37 de membri

 

 

 

Politica