vineri, aprilie 19, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Traficul aerian se reia de pe 25 octombrie

Mai este puţin şi traficul de pe Aeroportul Internaţional Craiova va fi reluat. Reprezentanţii Consiliului Judeţean asigură oamenii că pe 25 octombrie, zborurile de pe Aeroportul Internaţional Craiova vor porni din nou.  Reabilitarea pistei Aeroportului Internaţional Craiova este acum pe ultima sută de metri. Se lucrează continuu pentru ca totul să fie gata până la 25 octombrie, termenul promis. 

„Ne întâlnim pentru a vă prezenta unul din proiectele importante şi de ce nu de succes al Consiliului Judeţean Dolj într-un moment, aşa cum i-am obişnuit pe cetăţenii judeţului Dolj, ca ceea ce promitem să ne şi ţinem până la sfârşit şi să arătăm această seriozitate pe care am probat-o de foarte multe ori. Practic filmaţi acum şi va rămâne pentru istorie realizarea şi reabilitarea pistei aeroportului din Craiova, cu o lungime de doi kilometri şi jumătate şi cu o lăţime de peste 60 de metri, ceea ce înseamnă pus cap la cap, un drum judeţean de peste 20-25 km. Toate lucrurile acestea pe care acum le puteţi vedea şi care au însemnat un efort extraordinar, cu sute de oameni şi zeci de maşini, zi şi noapte, pe timp mai bun sau mai puţin bun, dar iată că am ajuns într-o fază în care, aşa cum am promis, pe data de 25 să se reia zborurile de la Craiova.

Am înţeles că au fost vândute până în prezent circa 800 de bilete şi iată interesul oamenilor. De altfel, ne întâlnim cu oamenii pe stradă şi ne întreabă dacă într-adevăr îi vom da drumul pe data de 25. A fost un angajament riscant şi din partea noastră, pentru că fiecare mai lucrăm cu constructori şi acasă şi ştii când începi dar nu ştii niciodată când termini. Iată că noi ne aflăm în faza în care ne apropiem de final şi vom face lucrări la aeroportul din Craiova în aşa fel încât nimeni nu va mai scoate niciodată Craiova de pe harta aeroporturilor din lume şi harta aeroporturilor regionale. De acum înainte şi cei din Ministerul Transporturilor şi cei pe fonduri europene se vor gândi la noi că se pot baza pe noi şi putem cheltui cu folos banii europeni. În plus, se realizează această pistă care trece de la rigid la elastic. Le mulţumesc în primul rând celor de pe aeroport, celor doi directori în mod special, Mircea Dumitru şi Adi Predescu dar şi celorlalţi, colegilor mei vicepreşedinţi, doamna vicepreşedintă, domnul vicepreşedinte şi arhitectul şef şi directori de la tehnic care au supravegheat această lucrare ca şi cum ar fi fost în ograda lor, acasă”, a declarat Ion Prioteasa, preşedintele CJ Dolj.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Aeroportul Internaţional Craiova nu mai era sigur

De asemenea, preşedintele CJ Dolj s-a declarat mulţumit de modul cum au înaintat lucrările şi au fost finalizate într-un termen scurt.
„Am lucrat cu o firmă cum rar ne-a fost dat să întâlnim, o firmă care s-a mobilizat atât de bine, pentru că toate aceste lucrări trebuiau să se termine în aprilie anul viitor. S-au angajat alături de noi, aceşti oameni au lucrat pe banii lor, peste 5-7 milioane de euro. Asta înseamnă firmă mare, să lucrezi pe banii tăi şi la terminare să faci facturi şi să-i recuperezi. Dacă era o firmă de apartament niciodată nu ar fi putut să facă acest lucru. Este o promisiune îndeplinită şi un cadou de sărbători pentru toţi oltenii. Sincer, nu mai puteam să mergem în continuare. Și firmele care zboară de aici şi noi am învăţat un lucru se numeşte simplu: safety first: siguranţa pe primul loc. Nu mai exista siguranţă pe pista aeroportului. Ne era jenă să ne întâlnim cu piloţii care ne spuneau că zboară ca pe un drum de ţară şi că pietricelele care săreau erau aspirate de motoare şi puteau să ducă la evenimente cu consecinţe foarte grave. Dacă nu am fi luat aceste fonduri, trebuia să găsim o soluţie să-i plătim din banii noştri, dar de continuat nu mai continuam pentru că puneam viaţa pasagerilor în pericol”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

Directorul Aeroportului Internaţional Craiova, Mircea Dumitru, a explicat ce lucrări s-au realizat. 

“S-a început în primul rând cu reabilitarea vechii piste, cea pe care ne aflăm acum, s-au schimbat circa 300 de dale, după care toată pista a fost impactată, detensionată şi transformată dintr-o structură rigidă într-una elastică. Începând de acum două săptămâni s-a trecut la asfaltare. S-a pus primul strat, cel de rezistenţă, pe lăţime de 24 metri, acum se lucrează la cel de-al doilea strat care va acoperi toată lăţimea pistei şi urmează ca săptămâna viitoare să începem cu stratul de uzură care mai înseamnă şi acela circa patru centimetri şi jumătate de asfalt. În cursul săptămânii viitoare vor porni marcajele şi repunerea pe poziţie a balizajului vechi deocamdată, urmând ca după reluarea zborurilor sub trafic o să vedeţi lămpile de ax pentru pistă şi pentru calea de rulaj, urmând ca după reluarea traficului acestea să fie montate. Pe dedesubtul nostru sunt trase toate cablurile pentru balizajul de ax şi cel de lateral de pistă. Pe lângă faptul că pista se degradase şi punea în pericol securitatea aeronavelor şi a pasagerilor, numărul de decolări şi aterizări pe zi era limitat la două, maxim trei. Noua capacitate portantă cu cele trei straturi de asfalt, practic se dublează şi aeronavele vor putea avea un număr nelimitat de mişcări zilnice”, a declarat vineri directorul Aeroportului Internaţional Craiova.

Politica