joi, aprilie 18, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Valoarea României, mai mică decât a Bangladesh-ului

Valoarea brandului de țară al României este mică decât a Nigeriei și chiar a Bangladesh-ului. 

Potrivit unui studiu publicat, luni, de compania americană de consultanță Brand Finance,  și citat de Agerpres, România se situează și în acest an pe locul 48 într-un clasament al primelor 100 de țări ca valoare a brandului de țară, la fel ca și în 2014. Valoarea brandului de țară al României a crescut cu 11% până la 141 de miliarde de dolari, însă țara noastră este devansată în acest clasament de țări precum Nigeria — locul 41, Iran — locul 46 sau Bangladesh — locul 47, dar se situează în fața unor țări precum Ungaria — locul 53, Grecia — locul 59, Slovacia — locul 60, Slovenia — locul 62 sau Bulgaria — locul 74.

La nivel global, Brand Finance susține că scandalul Volkswagen, care a șters 191 miliarde de dolari (minus 4%) din valoarea brandului de țară al Germaniei, care în prezent este evaluat la 4.200 miliarde de dolari. Brandul SUA a rămas cel mai valoros brand de țară din lume, 19.703 de miliarde de dolari, în creștere cu 2% comparativ cu anul trecut. Pe locul secund se situează brandul Chinei, cu 6.314 miliarde de dolari, în scădere cu 1% comparativ cu 2014.

Policlinica Buna Vestire Craiova

"Pe o piață globală, brandul de țară este unul din cele mai importante active ale oricărui stat, încurajând investițiile, adăugând valoarea exporturilor și atrăgând turiști", a declarat directorul Brand Finance, David Haigh.

Studiul Brand Finance Nation Brands, mai arată sursa citată, calculează valoarea brandului unei țări pe baza mai multor criterii grupați sub trei piloni: bunuri și servicii, turism, investiții și societate, acestea fiind apoi corelate cu produsul intern brut al țării respective.

Politica