marți, aprilie 23, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Angajează un consultant spa înainte de a fi prea târziu!

Un consultat spa și wellness nu este ușor accesibil tuturor persoanelor și asta pentru că, cel puțin în România, această industrie nu este la fel de bine dezvoltată ca în alte țări și se află abia în stadiul incipient de extindere.

Dacă nu aţi deschis în trecut un centru de spa şi wellness sau chiar şi un simplu salon de înfrumuseţare estetică, sarcina este enormă pentru aceia care doresc să facă din asta un bussines. Sute de responsabilităţi şi acţiuni trebuie bine definite, dar şi completate, într-un mod organizat, pentru a porni de la punctul în care ideea în prima fază este decât o viziune până la stadiul în care gândul este cu adevărat transformat într-o afacere de funcţionare profitabilă. 
Pentru a afla care este secretul în acest domeniu și cum a reușit ea de atâta timp să activeze în această industrie și să aibă succes, am rugat-o pe Larisa Marinică, absolventă a Facultăţii de Kinetoterapie, Craiova 2002, Business Admin şi Management Uk, Internaţional Spa Speaker şi Judge, totodată și Ambasadoarea “Global Wellness Day” în România, mişcare ajunsă anul acesta pentru prima dată în ţara noastră, să ne explice care sunt avantajele dacă, înainte să pornim la drum într-o astfel de afacere, este absolut necesar să angajăm un expert spa și wellness.
Larisa Marinică are o experienţă de peste 13 ani în lumea spa-ului şi wellness-ului şi a lucrat în acest domeniu în 6 ţări. Cu un entuziasm molipsitor, Larisa este pregătită să promoveze în rândul românilor ideea de sănătate şi stare de bine și totodată dorește să aducă în atenția acestora ce înseamnă industria spa.

“Trebuie ştiut că industria de spa este unică, dinamică şi într-o schimbare perpetuă! În ultimul deceniu, piaţa spa a crescut exponenţial, chiar şi în România, datorită cererii înfloritoare a consumatorilor şi, în acelaşi timp, experiența oaspeţilor spa şi modelul de afaceri a devenit extrem de sofisticat. De ce a crescut cererea clienţilor? Răspunsul este simplu: din ce în ce mai mulţi oameni au nevoie de relaxare, de tratamente profilactice dar şi de reabilitare, de proceduri de destresare, pe scurt de o oază de linişte şi retragere în sine “, afirmă Larisa Marinică.

Policlinica Buna Vestire Craiova

„Spa-ul oferă regăsirea de sine” 

Deşi în momentul de față lumea comunică mai uşor, în realitate numărul celor care sunt mai nefericiți, mai stresaţi, mai obosiţi este într-o creştere continuă. Spa-ul oferă, potrivit Larisei, regăsirea de sine, fie ea şi temporară, automat determinând pe piaţa românească nevoia de expansiune a acestor centre.

Am nevoie de un expert spa? Răspunsul este DA!
Dacă dumneavoastră nu aţi operat în cadrul industriei înainte de a decide deshiderea unei afaceri în acest cadru formal, este recomandabil să căutaţi experţi în acest domeniu care au deschis operaţiuni de succes şi care sunt bine apreciaţi atât pe piaţa naţională cât şi internaţională.

Unul dintre ei este Larisa Marinică, având o bogată experiență în domeniu prin prisma numeroaselor colaborări pe care le-a avut în cei peste 13 ani de activitate ca și consultant spa.
“Noi românii avem “darul” de a crede că ştim să le facem pe toate şi suntem tare pricepuţi în toate domeniile de activitate, dar, uneori, realitatea este diferită. Sunt arii în afaceri în care nu poţi „copia şi lipi” ca în afacerea vecinului de peste gard. Pur şi simplu este nevoie de specialişti şi cunoscători, nu numai a afacerii în sine, dar a întregului cadru de implementare a unei viziuni de spa. În plus, nici nu ar trebui să se meargă pe ideea de „a petici fundul sacului” când acesta începe să se rupă. De preferat ar fi să se facă un lucru de calitate de la bun început şi nu de a redresa lucrurile decât atunci când ele încep să nu mai funcţioneze. Cumva, această idee se mulează şi pe principul din sănătate “prevenirea este mult mai eficientă decât tratarea”, mai spune Larisa Marinică.

De ce să angajezi un consultant spa?

Motivul principal pentru a angaja un consultant de spa este simplu: pentru a economisi sume considerabile de bani şi mai ales a salva un timp prin eficienţă şi derularea operaţiunilor corecte.
Consultanţii spa profesionişti, cum este Larisa Marinică, cu o înaltă calificare— precum Best 5* Spa— oferă îndrumare şi consultanţă de specialitate cu privire la gestionarea cu succes a operaţiunilor spa, maximizarea profiturilor şi planificarea dezvoltării unui nou centru spa. 

„Unii consultanţi spa pot avea cunoştinţe generale într-o varietate de discipline, în timp ce alţii se specializează într-o zonă programatică specifică (de exemplu, proiectarea meniului şi terapii spa autentice; echipamente spa; cultura angajaţilor unui centru spa; vânzarea  serviciilor spa, managementul financiar, formarea şi dezvoltarea personalului, eficiența operaţională şi dezvoltarea noilor centre spa). Adesea, un consultant spa îşi concentrează practica asupra unui anumit segment de piaţă, cum ar fi centrele spa de zi sau de club, centrele spa ale hotelurilor şi staţiunilor sau centrele spa medicale. Expertul ştie ce şi cum să demareze procesul,  să îl simplifice şi vă va oferi sfaturi preţioase în procesul decizional. Nivelul de implicare de consultanță trebuie decis de la bun început de angajator şi este necesară trasarea unei descrieri ale sarcinilor acestuia în ideea de a fi disponibil, fie pentru întregul proces sau numai să vă ghideze în anumite aspecte punctuale după necesitate. Toţi clienţii au o serie de nevoi diferite precum şi consultanţii spa au diferite niveluri de expertiză, provocări, obiective şi resurse”, mai adaugă Larisa Marinică.
 Situaţiile obişnuite, care justifică angajarea unui consultant spa includ:

– Potenţialul client nu dispune de cunoștințele şi abilităţile specifice pentru a lua decizii în cunoştinţă de cauză şi rezolva probleme;
– Eforturile curente şi anterioare nu au generat rezultatele dorite;
– Potenţialul client continuă să se confrunte cu acelaşi set de chestiuni/probleme;
– Potenţialul client nu dispune de timpul sau resursele de personal pe care să le dedice proiectului;
– Este necesară o opinie independentă, fie pentru a confirma o decizie, fie pentru a oferi alternative.

În concluzie, cheltuiala cu angajarea serviciilor unui consultant spa poate fi justificată de multe ori prin natura superioară a rezultatelor obţinute şi prin evitarea greşelilor costisitoare care sunt inerente când cineva nu vine dintr-un background specializat pe partea de spa.

Astfel, consultanţii spa livrează o valoare de bază net superioară, care îşi justifică înzecit costul. 

Larisa Marinică
Spa & Wellness Consultant
[email protected]
www.best5starspa.ro
Global Wellness Day Ambassador
Mobile: 0040727640781

"material publicitar"

 

Politica