sâmbătă, aprilie 20, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Două licee din Craiova au primit titlul de şcoală europeană

La Palatul Parlamentului a avut loc marți festivitatea de premiere a competiţiei naţionale “Scoala Europeană 2015”. În cadrul evenimentului au fost premiate 60 de şcoli, care s-au remarcat prin rezultate deosebite în derularea proiectelor cu finanţare europeană.

Anul acesta, în judeţul Dolj câştigătoarele concursului au fost două licee din Craiova, respectiv Liceul Teoretic “Tudor Arghezi” şi Colegiul Naţional Pedagogic “Stefan Velovan”.

„Şcoală Europeană” începând cu anul 2012, Liceul Teoretic „Tudor Arghezi” este o şcoală de referinţă a judeţului nostru, căreia cu diverse ocazii i-a fost recunoscută contribuţia la dezvoltarea învăţământului, ştiinţei, culturii şi sportului la toate nivelurile, atât local, regional, naţional şi internaţional.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Colegiul National Pedagogic « Ştefan Velovan » este o instituţie prestigioasă de invăţământ, care a format pe parcursul celor 145 de ani de existenţă mii de institutori pentru şcolile şi gradinitele din Oltenia. Misiunea acestei şcoli a fost şi este aceea de a forma viitori specialişti în domeniul educaţional, de a fi deschisă tuturor, de a oferi sanse egale de dezvoltare armonioasa, de formare profesionala, de a promova valorile umane, sociale şi europene.

Ambele institutii premiate își desfășoară activitatea respectând principii ale educaţiei și acordând o importanţă deosebită dezvoltării dimensiunii europene a şcolii, cadrele didactice şi elevii fiind implicaţi permanent în proiecte internaţionale.

Competiţia Naţională „Şcoala Europeană” (an de lansare: 2004) se adresează tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar implicate în activităţi/programe/proiecte europene din domeniul educaţiei şi formării profesionale şi constă în evaluarea calităţii şi coerenţei managementului şcolii, reflectat în documentele manageriale, precum şi a impactului pe care activităţile derulate în cadrul proiectelor europene l-a avut asupra culturii organizaţionale şi a ethosului şcolii.

Evaluarea candidaturilor şcolilor înscrise s-a realizat pe baza următoarelor criterii: coerenţa activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor comunitare cu politica generală a instituţiei şcolare, integrarea activităţilor derulate în cadrul proiectelor/programelor comunitare în programul curent al şcolii, performanţele şcolare reflectate în rezultatele elevilor la examenele naţionale, olimpiade şi concursuri şcolare, asigurarea egalităţii de şanse, continuitate şi constanţă în derularea de activităţi/proiecte/programe comunitare, strategie şi modalităţi de implementare şi evaluare, strategie şi modalităţi de valorizare (diseminare şi exploatare a rezultatelor/produselor), dezvoltarea dimensiunii europene a educaţiei prin activităţile de cooperare europeană şi calitatea documentelor de candidatură (documentele manageriale din perioada 2012-2015, formularul de candidatură şi portofoliul ilustrativ).

 

 

 

Politica