Conecteaza-te cu noi

Oltenia

1.000 de șomeri mai puțini față de luna trecută

Publicat

pe

Potrivit reprezentanților ANOFM, la sfârşitul lunii aprilie 2015, rata şomajului înregistrat la nivelul judeţului Dolj a fost de 9.13 % corespunzătoare unui număr total de şomeri de 26.548 persoane, din care 10.610 femei. S-a înregistrat față de luna trecută o scădere de la 9,42%, însă rata de peste 9% rămâne aproape constantă.

Din totalul de şomeri înregistraţi la sfârşitul lunii aprilie 2015, un număr de 3.829 sunt şomeri indemnizaţi şi 22.719  sunt şomeri neindemnizaţi. Din numărul de şomeri neindemnizaţi, 9.374 persoane au primit adeverinţe pentru venitul minim garantat  conform Legii 416/2001 cu modificarile la zi.

Din numărul total de şomeri  indemnizaţi de 3.829  persoane, 3.638 provin din muncă şi 191 din rândul absolvenţilor.

Referitor la structura  şomajului după mediul de rezidenţă statistica ne arată că aproximativ 81 %  din numărul total de şomeri înregistraţi provin din mediul rural (21.418 persoane) şi aproximativ 19  % provin din mediul urban (5.130 persoane ).

Referitor la structura şomajului după nivelul de instruire şomerii fără studii şi cei cu nivel de instruire primar, gimnazial şi profesional au ponderea cea mai mare in numărul total de şomeri înregistraţi la nivelul AJOFM Dolj, în luna aprilie 2015 aceasta fiind de aprox. 85.6 % (22.726 persoane). Şomerii cu nivel de instruire liceal şi post-liceal au o pondere de aprox. 11.1 % (2.959 persoane), iar cei cu studii universitare au o pondere de 3.3 %   ( 863 persoane).

Structura şomajului pe categorii de vârstă

Potrivit raportului ANOFM, se observă ca cei mai mulţi şomeri sunt cei cu vârsta cuprinsă între 40-49 ani (8.014 persoane), urmaţi de segmentul de vârstă 30-39 ani (6.208 persoane). Pe locul următor se situează segmentul de vârstă 50 – 55 ani (3.954 persoane), urmat de segmentele de vârstă peste 55 ani (3.699 persoane) şi sub 25 ani (2.639 persoane). Cei mai puţini şomeri sunt cei cu vârsta între 25-29 ani ( 2.034 persoane).

 

 

 

Continue Reading