miercuri, aprilie 24, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Învățământul primar, noi planuri de activitate școlară

Din aproximativ 1400 de cadre didactice din Dolj, care predau la clasele primare, 700 au participat, vineri, la cercul pedagogic al învățătorilor. S-a pus accent pe coerență și continuitate în actul de predare-învățare în contextul centrării actului didactic pe formare și competențe generale specifice.

“Noi, cadrele didactice din învățământul primar, desfășurăm o acțiune de amploare, cu invitați de marcă precum domnul conferențiar universitar doctor, Vasile Molan, de la Universitatea din București și lector univ.dr. Mihaela Ştefan de la Universitatea din Craiova. Este cercul pedagogic al cadrelor didactice din învățământul primar la care participă un număr de aproximativ 700 cadre didactice. Scopul acestei acțiuni de această amploare este de a dezbate o temă care ne privește pe toți cei care predăm în învățământul primar și anume, coerența și continuitatea în actul de predare-învățare-evaluare în învățământul primar. Suntem bucuroși de prezența domnului profesor Vasile Molan, de la care avem ce învăța, l-am considerat mentorul nostru, al celor care predau în învățământul primar. Tema este destul de largă, sunt probleme cu care noi ne confruntăm în activitatea cu elevii de vârstă școlară mică, mai ales că de câțiva ani s-a implementat clasa pregătitoare care a venit cu noutăți în procesul de învățământ. Acum, avem ocazia să dezbatem această temă. Proiectele noastre sunt foarte largi, dar urmărim să dezvoltăm implementarea acestor programe școlare ținând cont că se urmărește o continuitate de la clasa pregătitoare, clasele I și a II-a, implementate în acest an școlar, urmând ca în anul școlar 2015-2016 să pornim la drum cu o nouă programă școlară pentru clasele a III-a și peste un an de zile să putem acoperi tot ce înseamnă activitate la învățământul primar cu programe noi și tipuri de activități specifice predării integrate. Ne interesează modalitatea prin care reușim să integrăm toate disciplinele într-un tot unitar pentru o bună desfășurare și organizare a activităților școlare”, a afirmat Irina Petre-inspector școlar pentru învățământ primar.

La cercul pedagogic al învățătorilor doljeni a fost invitat și conf.univ.dr. Vasile Molan, de la Universitatea din București. Acesta le-a transmis învățătorilor doljeni că pentru a reuși să fie modificat procesul de învățământ, pornind chiar de la clasele primare, este necesar să se lucreze mai mult cu micuții și lecțiile să fie mai interactive. Elevii au nevoie de motivare pentru a învăța.

Policlinica Buna Vestire Craiova

„La acest cerc discutăm despre o problemă deosebit de importantă în învățământ și anume nevoia de schimbare a lecției. Trebuie să recunoaştem că ne adresăm unei generaţii care, deşi are aceeaşi vârstă precum cea de acum 50 de ani, pretenţiile sunt altele. Lecția trebuie să se schimbe încât elevii să fie mai activi și să se integreze mai ușor în societate. Acum trebuie să îi învățăm astfel încât să-i pregătim pentru ceea ce va veni. Dacă şi autorităţile ne-ar ajuta să ştim încotro să mergem, ar fi mai bine, am ști să ne proiectăm o școală care să răspundă acestor cerințe. Deocamdată, bănuim încotro mergem, încercăm să orientăm și școala spre această direcție. Sunt multe de schimbat în lecții, pornind cu începutul lecției la noi, elevii au nevoie de o motivare pentru învățare, de ce trebuie să învăț. Cei care predau la liceu sunt întrebați des, când profesoara anunță titlul lecției, la ce ne trebuie să învățăm, dacă nu știi să-i demonstrezi că sunt noi și se aplică undeva în viață, nu-l interesează. Anumite lucruri care se învață pe dinafară, se șterg, dacă nu vin din interior, din dorința lui de a învăța. Nu e un proces ușor, dar trebuie să începem să schimbăm. Am schimbat mult până la lecții, dar lecția e cea mai importantă în pregătirea unui copil. Copiii nu mai sunt aceiaşi ca în urmă cu decenii, sunt în primul rând mai informaţi, ştiu foarte multe, uneori peste noi, trebuie să știm cum să valorificăm lucrurile acestea în lecții, să fie participanți activi la lecție. Trebuie să facem în aşa fel încât aceştia să nu fie simpli ascultători. Trebuie să îi lăsăm să se orienteze, iar noi să îi ghidăm“, a declarat conf.univ.dr. Vasile Molan.

Ministrul Sorin Cîmpeanu anunța la sfârșitul săptămânii trecute că vrea o nouă lege a educației.

"E nevoie de o nouă lege, în primul rând, pentru a asigura coerenţa cu alte reglementări legale, a asigura coerenţa între articolele aceleiaşi legi şi a asigura coerenţa cu cerinţele sistemului de educaţie", a precizat ministrul Educației, conform realitatea.net.

Potrivit conf.univ. dr Vasile Molan, legea educației trebuie schimbată, dar rațional, iar toți factorii decizionali din învățământ să se implice.

“Trebuie să avem o nouă lege care să dureze, și actuala Lege a educaţiei are nevoie de modificări, însă acestea trebuie făcute cu foarte multă atenţie. Este necesar să avem şi noi o lege a educaţiei care să dureze să nu spunem 100 de ani, ca la englezi, dar măcar 50 de ani, pentru a şti încotro să mergem. Aceste modificări trebuie bine gândite, să nu fie făcute în sens politic, când se schimbă un ministru să se schimbe şi legea. Trebuie să privim doar şcoala, nu şi politica. Este necesar, de asemenea, să lucrăm mai mult pentru schimbarea imaginii şcolii în societate. Profesorul nu mai reprezintă ceea ce a fost odată în societate, respectul este altul, oamenii nu mai au încredere în sistem. Profesorul este poate vinovat într-o mică măsură de acest lucru, însă la educația copilului contribuie și familia și societatea. Le spun studenţilor mei dacă vedeţi ceva care nu vă place pe stradă, să vă simţiţi vinovaţi circa 40%. Eu am scris cum trebuie să arate un manual, să fie activ și să-l pregătească pentru viață. Acum mă ocup de pregătirea viitorilor profesorilor. Îi îndemn pe studenții care vor fi profesori să schimbe ce s-a produs până acum și unde trebuie să schimbe. Schimbarea de acum poate veni dacă se ia o măsură la nivelul ministerului, toată lumea să fie de acord, inspectorii școlari, directorii, toți să meargă pe această schimbare încât învățarea să fie ceva mai liberă. Nu dau vina pe profesori ci pe cei care nu încearcă să explice nevoia de schimbare. Vrem să schimbăm atitudinea profesorilor față de schimbare. Nu văd o schimbare punctuală doar la o persoană sau la un nivel, ci la mai multe. Să ne gândim și la alte măsuri. Nu este suficient să schimbăm examenul de bacalaureat, ci drumul elevului până la acest examen, nu este suficient să facem subiectele mai uşoare, ci trebuie să-i pregătim mai bine pe elevi pentru a face faţă cerinţelor actuale“, a mai declarat Vasile Molan, conf.univ.dr. la Universitatea din București.

Politica