vineri, aprilie 19, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Nu te lăsa înşelat!

Poliţiştii de proximitate din cadrul Secţiei 1 Poliţie au organizat şi executat marţi o acţiune, în scopul asigurării unui climat de siguranţă civică, prevenirii şi diminuării fenomenului infracţional, creşterii vizibilităţii poliţiei în zonele de risc criminogen. De asemenea, un accent deosebit a fost pus pe activităţile de informare din cadrul Campaniei de prevenire «Nu te lăsa înŞelat» iniţiată de I.P.J.Dolj – Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii având drept scop informarea populaţiei cu privire la modalităţile de prevenire a infracţiunilor de înşelăciune comise prin intermediul telefonului.

Pentru pregătirea antivictimală permanentă a cetăţenilor poliţiştii s-au aflat în zonele aglomerate (centre comerciale, unităţi bancare, instituţii publice şi asociaţii de proprietari)  din centrul municipiului Craiova, unde au stat de vorbă cu diverse persoane, în special vârstnici.
Pentru a preveni infracţiunile de înşelăciune comise prin telefon poliţiştii le-au explicat craiovenilor faptul că victimele sunt sunate de către persoane necunoscute, recomandându-se ca fiind rude apropiate sau avocaţi ai acestora şi, sub pretextul că au provocat accidente rutiere sau alte evenimente nefericite, le solicită sume de bani pentru soluţionarea problemelor (despăgubire, plata cauţiunii, etc). În general, victimele sunt alese din rândul persoanelor în vârstă sau cu o situaţie materială bună si sunt apelate pe telefonul fix.

POLIŢIŞTII  VĂ RECOMANDĂ:

Policlinica Buna Vestire Craiova

Nu acceptaţi în nicio împrejurare să trimiteţi sume de bani unor persoane care vă contactează telefonic şi pretind că sunt rude ale dumneavoastră sau cunoştinţe ale acestor rude! Verificaţi întotdeauna apelul telefonic, înainte de a face orice tranzacţie bănească!
Vârstnicii sunt o categorie vulnerabilă în ceea ce priveşte victimizarea prin astfel de infracţiuni. Explicaţi-le persoanelor vârstnice din familie că nu trebuie să dea curs niciunei solicitări de a plăti sume de bani, făcute de diverse persoane în numele dumneavoastră, fără să vă contacteze în prealabil pentru a le confirma veridicitatea solicitării!   

Nu oferiţi niciun fel de date cu caracter personal prin intermediul convorbirilor telefonice, indiferent de calitatea invocată de interlocutor;
Nu trimiteţi date personale sau copii după cartea de identitate, buletin, cărţi de credit/debit, etc. pe mail/fax!
Nu trimiteţi coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice, unor persoane străine, indiferent de calitatea pe care acestea susţin că o au (deseori infractorii îşi asumă o calitate oficială – avocat, procuror, poliţist);

Nu daţi crezare veştilor prin care aţi fost anunţaţi că sunteţi “fericiţii” câştigători ai unor concursuri la care nu aţi participat; simpla utilizare a serviciilor unui furnizor (de telefonie, cablu tv etc.) nu presupune înscrierea automată la vreun concurs, fără consimţământul abonatului;
SUNĂ LA TELEFONUL DE URGENŢĂ 112 DACĂ AI FOST ŢINTA UNEI ASTFEL DE INŞELĂCIUNI!

Politica