vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Fiecare Copil în Grădiniţă

Consiliile Judeţene şi Inspectoratele Şcolare Judeţene din Braşov, Dâmboviţa şi Dolj, împreună cu Asociaţia OvidiuRo lansează concursul de selecţie pentru comunităţi partenere în programul Fiecare Copil în Grădiniţă (FCG). Proiectul are ca obiectiv creşterea ratei de înscriere şi prezenţă zilnică la grădiniţă a copiilor de 3-5 ani din familii sărace.

Fiecare Copil în Grădiniţă, unul dintre proiectele de care vorbesc cu drag ori de câte ori am ocazia, va continua. Este o iniţiativă care a reuşit să-i aproprie de sfera educaţională pe copiii din mediile sociale mai defavorizate. Este o cauză nobilă, căreia i s-a alăturat şi Ambasada Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord, ai cărei reprezentanţi au venit în repetate rânduri în Dolj, dând astfel un mesaj puternic de susţinere a uneia dintre cele mai altruiste iniţiative. Mă bucur că acest demers al Ministerului Educaţiei Naţionale şi al Asociaţiei OvidiuRo merge mai departe şi cu sprijinul nostru, Consiliul Judeţean Dolj, partener în acest proiect prin care se oferă o şansă unor copii pentru care accesul la învăţământ este limitat din cauza constrângerilor financiare.
Ion Prioteasa, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj

La rândul său, Georgică Bercea-Florea, Inspectorul Şcolar General al ISJ Dolj a declarat: “Beneficiar al efectelor generate de implementarea primei părţi a proiectului Fiecare Copil în Grădiniţă în Şcoala Gimnazială Podari şi Liceul Teoretic Amărăştii de Jos, Inspectoratul Şcolar al Judeţului Dolj a îmbrăţişat cu bucurie ideea continuării acestuia şi la nivelul altor comunităţi din judeţul nostru cu certitudinea că rezultatele pozitive resimţite în primele două va fi cel puţin la acelaşi nivel.”
Concursul de aplicaţii este organizat în cadrul proiectului Fiecare Copil în Grădiniţă în judeţele Braşov, Dâmboviţa şi Dolj, cu finanţare prin granturile SEE 2009-2014, în cadrul Fondului ONG în România şi se adresează primarilor şi directorilor de grădiniţă din comunităţile rurale şi urbane mici (sub 150.000 de locuitori) din aceste judeţe. Suma totală a finanţării este de 244.131 Euro. În anul şcolar 2014-2015 vor fi sprijiniţi 500 de copii din comunităţi noi din cele trei judeţe.
Elementele de bază ale proiectului sunt: corelarea strategiei locale cu cea naţională în vederea generalizării învăţământului preşcolar; identificarea şi înscrierea la grădiniţă a tuturor copiilor săraci de 3-5 ani din comunitate; măsuri socio-economice pentru facilitarea prezenţei zilnice; formarea echipelor de proiect şi educaţia părinţilor; conştientizarea opiniei publice cu privire la importanţa educaţiei preşcolare pentru toţi copiii.

Policlinica Buna Vestire Craiova

De ce ar trebui să investim în educaţia timpurie? Majoritatea copiilor din familii foarte sărace, care încep şcoala fără să fi beneficiat de educaţie timpurie, sfârşesc prin a abandona pentru că nu reuşesc să ţină pasul cu colegii lor. Mai mult de 75% dintre copiii săraci (majoritatea de etnie romă) nu termină opt clase, ceea ce, având în vedere condiţiile de deprivare materială severă în care trăiesc, este explicabil. Lipsa educaţiei, combinată cu discriminarea, conduce la decalaje foarte mari în integrarea pe piaţa muncii şi în rate de productivitate extrem de reduse, comparabile cu ratele medii din cele mai sărace 25%  de ţări din lume. Un raport al Băncii Mondiale din 2012 arată că inegalităţile încep devreme: în România, doar 37% dintre copiii romi de 3-6 ani sunt înscrişi la grădiniţă, comparativ cu Bulgaria 45% şi Ungaria 76% şi cu media naţională de 78,8%.  Conform Laureatului Premiului Nobel pentru Economie, James Heckman, programele de educaţie timpurie au o recuperare a investiţiei de la 4 la 10 ori mai mare decât orice altă intervenţie anti-sărăcie. Banii cheltuiţi pe alt tip de programe mai târziu în viaţă au un impact foarte mic dacă intelectul copiilor nu a fost stimulat de la o vârstă fragedă. Un studiu al Băncii Mondiale arată că România ar câştiga un miliard de euro pe an în productivitate şi venituri din taxe dacă cei mai săraci cetăţeni ai ţării ar fi educaţi. Metodologia de concurs se regăseşte pe site-ul Asociaţiei OvidiuRo şi poate fi accesată aici: http://www.ovid.ro/fcg/concurs-judetean/. Aplicaţiile pot fi trimise până la data de 11 iulie 2014. Încurajăm autorităţile publice locale din Braşov, Dâmboviţa şi Dolj să aplice la acest concurs, dându-le astfel o şansă egală la educaţie timpurie de calitate copiilor săraci.
Au transmis reprezentanţii Asociaţiei într-un comunicat de presă

Asociaţia OvidiuRO a fost înfiinţată în 2004 şi urmăreşte ca ca fiecare copil sărac din România să beneficieze de educaţie timpurie de calitate şi să devină, astfel, un membru activ al societăţii.

Programul Fiecare Copil în Grădiniţă (FCG) a fost lansat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei în 2010 şi, în prezent, sprijină 1500 de copii din 25 de comunităţi. FCG a crescut frecvenţa regulată a copiilor la grădiniţă de la mai puţin de 40% la peste 80%, cu ajutorul condiţionării prezenţei zilnice la grădiniţă de acordarea unor tichete sociale în valoare de 50 de lei pe lună. OvidiuRo îşi propune ca, pe termen lung, să transforme FCG în program naţional, cu finanţare publică.
Se mai arată în comunicatul Asociaţiei

Politica