vineri, aprilie 19, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Ştefan Stoica – lămuriri despre decizia de incompatibilitate dată de ANI

Subsemnatul Stoica Ştefan Bucur, membru al PDL Dolj din anul 1996, prim-vicepreşedinte al PDL Dolj şi deputat PDL din anul 2012, dorind să clarific situaţia mea faţă de comunicatul A.N.I., vă aduc la cunoştinţă următoarele aspecte:
În luna iunie 2008, am fost ales consilier judeţean în cadrul Consiliului Judeţean Dolj din partea P.D.L. şi începând cu data de 16.04.2009, prin decizia Directorului General al CNADNR SA, am fost numit în funcţia de Director al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova.
La data de 11.10.2010, ca urmare a solicitării mele, prin adresa nr.14353, Secretarul Consiliului Judeţean Dolj, persoana abilitată de lege să constate starea mea de incompatibilitate, a comunicat CNADNR SA – DRDP Craiova şi subsemnatului că nu există incompatibilitate între funcţia de Director al DRDP Craiova şi funcţia de consilier judeţean în cadrul CJ Dolj.

La data de 29.12.2011 A.N.I. mi-a comunicat raportul de evaluare nr.130854/G/II/28.12.2011 prin care s-a considerat că am fost în stare de incompatibilitate, în sensul că am deţinut din data de 16.04.2009  atât funcţia de consilier judeţean în cadrul Consiliului Judeţean Dolj, cât şi pe cea de Director al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova (punct de lucru al CNADNR SA).
Împotriva raportului de evaluare al A.N.I. am formulat acţiune în anulare la Curtea de Apel Craiova (dos.nr..20/54/2012) care, prin sentinţa civilă nr.308/04.04.2012, a admis acţiunea mea şi a anulat raportul de evaluare întocmit de către A.N.I.

Raportul de evaluare întocmit de către A.N.I. era astfel anulat de către Curtea de Apel Craiova (deşi nedefinitiv) la momentul depunerii candidaturilor mele pentru funcţiile de:
– preşedinte al C.J Dolj la alegerile locale din anul 2012, unde am obţinut un procent de 20,89%(procentul obţinut de către P.D.L. în judeţul Dolj pentru consilierii judeţeni la aceste alegeri a fost de 20,14%),
– deputat pe Colegiul 8 Băileşti la alegerile parlamentare din anul 2012 (candidat din partea Alianţei România Dreapta) la care am obţinut mandatul cu un procent de 26.43% din voturi (scorul obţinut de către ARD în judeţul Dolj a fost de 15.52%  pentru Camera Deputaţilor).

Policlinica Buna Vestire Craiova

În data de 15.10.2013 Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin Decizia nr.6734/15.10.2013, a admis recursul declarat de A.N.I. împotriva Sentinţei nr.308/04.04 2012 a Curţii de Apel Craiova şi a menţinut raportul A.N.I. privitor la incompatibilitatea mea între funcţiile de consilier judeţean şi Director al DRDP Craiova.
În data de 21.10.2013, A.N.I. a solicitat Camerei Deputaţilor constatarea demiterii de drept din calitatea de deputat a subsemnatului motivată pe dispoziţiile art.25, alin.2, din Legea nr.176/2010.
Cu toate acestea, trebuie ţinut cont de faptul că în data de 13.11.2013 Curtea Constituţională prin Decizia nr.460 (publicată în MO nr.762 din 09.12.2013), decizie definitivă şi general obligatorie, a statuat că Senatul României urmează să decidă cu privire la încetarea sau nu a calităţii de senator a domnului Mora Akos Daniel după interpretarea legală a dispoziţiilor art.25 alin.2 din Legea nr.176/2010 (speţa subsemnatului este similară cu a senatorului Akos Mora) şi a considerat că textele de lege invocate de către A.N.I. sunt neclare.

De asemenea, Curtea Constituţională a stabilit că Parlamentul trebuie să declanşeze procedura legislativă în scopul adoptării unei legi prin care să se interpreteze dispoziţiile art.25 alin.2 din Legea nr.176/2010 (pentru înlăturarea neclarităţii).
Ţin să precizez că nu m-am opus în niciun fel aplicării prevederilor legale pe care de altfel le respect (am depus în acest sens jurământul la investirea în funcţie), însă Decizia CCR relevă că dispoziţiile actuale ale art.25 alin.2 din Legea nr.176/2010 invocate de A.N.I. pentru încetarea mandatului meu de deputat sunt neclare. Practic, în prezent nu există nicio prevedere legală în baza căreia să-mi înceteze de drept mandatul.  Această decizie a CCR este definitivă şi general obligatorie atât pentru Parlamentul României, cât şi pentru A.N.I şi pentru orice cetăţean al României, inclusiv pentru subsemnatul.

Consider că nu am adus şi nu aduc niciun prejudiciu de imagine partidului (inclusiv din perspectiva alegerilor europarlamentare) prin faptul că sunt acuzat de către A.N.I că mă aflu într-o situaţie de încetare de drept a mandatului de deputat (pentru o incompatibilitate între mandatul de consilier judeţean şi funcţia de Director al unui punct de lucru în perioada 2009 – 2011), în temeiul unor texte de lege pe care inclusiv CCR, unica autoritate de jurisdicţie constituţională din România, le consideră ca fiind neclare si contradictorii.

Cu consideraţie, Deputat Stoica Ştefan Bucur

Politica