Conecteaza-te cu noi

Educație

Tradiţii şi obiceiuri româneşti, puse în scenă de elevii Colegiului Naţional «Carol I»

Publicat

pe

Dans şi voie bună la Colegiul Naţional ,,Carol I’’. Liceul desfăşoară până în 2015 un parteneriat multilateral Comenius denumit ,,Preocupări, nelinişti şi speranţe ale tinerilor europeni’’. Ieri a avut loc cea de-a doua activitate din cadrul primei reuniuni, care implică un grup de 120 elevi din România, Lituania şi Franţa.
Acţiunea a vizat prezentarea unei tradiţii româneşti şi anume simbolul mărţişorului. Cu această ocazie, elevii de la Colegiul Naţional ,,Carol I’’ au pus în scenă o piesă de teatru pentru a evidenţia cât mai bine această tradiţie specifică românilor.

După cum puteţi observa, este o atmosferă foarte vie şi animată aici. Proiectul Comenius pe care Colegiul Naţional <> îl desfăşoară până în 2015 are ca temă <>. Am desfăşurat mai multe activităţi în cadrul acestei prime reuniuni de proiect, atât cu elevii noştri, cât şi cu elevii francezi şi lituanieni. Aceşti tineri au lucrat pe două mari activităţi. Au creat afişe având ca temă angajamentul social al tinerilor într-o ţară demnă de respect, iar cea de-a doua activitate importantă a constat în răspunsul la nişte chestionare, pe care elevii români le-au conceput şi care au fost îndreptate spre această tematică. Astăzi (n.r.-ieri) am asistat la o scurtă piesă de teatru pusă în scenă de elevii clasei a XI-a E. A fost o istorie animată şi extrem de dinamică a poveştii mărţişorului, a calendarului lui Iulius Cezar, precum şi tradiţia mărţişorului în spaţiul românesc. De altfel, elevii francezi şi cei lituanieni au fost invitaţi la dans şi să interacţioneze cu tinerii noştri.
A declarat  Alina Ioanicescu, coordonator proiect

Excursie pentru descoperirea istoriei României

Totodată, pentru a cunoaşte cât mai bine istoria românilor, organizatorii proiectului, cât şi elevii craioveni i-au purtat pe lituanieni şi francezi într-o mică excursie, care s-a dovedit a fi o adevărată reuşită. În plus, astăzi întreg grupul angrenat în proiect va avea posibilitatea să descopere istoria şi faţa necunoscută a capitalei Bucureşti.

Sunt foarte încântată de acest parteneriat şi de cum s-au desfăşurat activităţile pe care ni le-am propus să le dezvoltăm pe parcursul şederii noastre în România. Acţiunea de astăzi (n.r.-ieri) a fost una vie, frumoasă, din care sunt convinsă că elevii francezi şi cei lituanieni au avut multe de învăţat. Consider, de asemenea, că expoziţia de afişe a fost foarte importantă, deoarece am putut astfel observa viziunea elevilor despre problema integrării. De altfel, chestionarele au putut să arate asemănări şi deosebiri între tineri din spaţii diferite. Miercuri, 12 martie, a fost organizată o mică excursie pentru a descoperi mai mult din cultura românească  şi a fost o reuşită.
A precizat Louisette Bonnet, coordonator echipa franceză

Arhitectura Colegiului i-a impresionat pe lituanieni

Arhitectura liceului, precum şi buna organizare a cadrelor didactice şi a elevilor au impresionat grupul lituanian. Totodată, prieteniile între tinerii de naţionalităţi diferite nu au întârziat să apară.

Vreau să mulţumesc pentru organizarea desăvârşită de care au dat dovadă atât cadrele didactice ale Colegiul Naţional <>, cât şi conducerea liceului. Activităţile au fost educative, iar liceul impresionează prin arhitectură, prin calitatea activităţilor pe care profesorii şi elevii le-au desfăşurat. Mă bucur că tinerii deja au început să lege prietenii şi se fac planuri pentru următoarea activitate de proiect care va fi în toamnă, în Lituania.
A menţionat Alma Barkauskiene, coordonator echipa lituaniană

Alexandrina Thorwachter: «Tinerii vor putea să se cunoască şi să se respecte reciproc»

Temele proiectului vizează viaţa adolescenţilor şi probleme ale acestora precum: preocupări, nelinişti, speranţe privind rolul lor în societate, dar şi istoria- evenimente şi personalităţi istorice marcante pentru regiune, modele de urmat, surse de inspiraţie. În plus, acţiunea în cadrul căreia este angrenat Colegiul Naţional ,,Carol I’’ a dezvoltat şi teme precum tradiţii-dansuri, muzică, tradiţii culinare legate de sărbători, dar şi mitologie- mituri şi personaje legendare, mituri şi realităţi actuale în viziunea tinerilor.

În această săptămână am fost gazda partenerilor noştri din Lituania şi Franţa. Tema proiectului ilustrează foarte bine ceea ce este comun pentru tinerii din întreaga Europă. Bineînţeles, comunicarea este un lucru important pentru a cunoaşte şi a se cunoaşte, pentru a descoperi tradiţiile, obiceiurile, preocupările lor, pentru a găsi soluţii la problemele lor. În primul rând, pentru a comunica, ei trebuie să cunoască o limbă străină, iar unul dintre obiectivele proiectului multilateral este stimularea elevilor pentru a învăţa o limbă străină. Prin comunicare, ei pot să-şi expună mai bine dorinţele şi să găsească soluţii la ceea ce îi nelinişteşte. Astfel, putem fi optimişti în privinţa viitorului lor şi al Europei. Tinerii vor putea să se cunoască şi să se respecte reciproc. Suntem încrezători într-o Europă unită, liberă, o Europă în care cetăţenii să fie solidari.
A declarat Alexandrina Thorwachter, managerul C.N. ,,Carol I’’

Proiectul denumit “Preocupări, nelinişti şi speranţe ale tinerilor europeni’’ implică un grup ţintă format din 120 elevi care participă la diverse activităţi. Beneficiind de finanţare europeană, vor fi realizate 24 de mobilităţi- elevi şi profesori care vor participa la reuniunile de proiect din Lituania (octombrie 2014) şi Franţa (aprilie 2015). Colegiul Naţional ,,Carol I’’, găzduieşte, în prezent, prima reuniune de proiect.

Continue Reading