joi, aprilie 18, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Afacerea «Autobuzul» e în pană

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a anulat licitaţia organizată de Primăria Craiova pentru achiziţionarea a 50 de autobuze noi. Contractul era estimat la 45 de milioane de lei (10 milioane de euro) fără TVA. Licitaţia a fost anulată în urma unei contestaţii depuse de Evobus Bucureşti, care a reclamat cerinţele din caietul de sarcini, respectiv norma de poluare a motorului, structura de rezistenţă a caroseriei şi procedura de achiţie prin acord-cadru. CNSC a admis contestaţia şi a decis anularea procedurii de atribuire.

Prin contestaţia FN (fără număr de înregistrare la emitent), datată în 07.02.2014, înregistrată la CNSC sub nr. 4065/10.02.2014, aparţinând SC EVOBUS ROMÂNIA SRL, cu sediul în Bucureşti(…)înaintată împotriva documentaţiei de atribuire elaborată de MUNICIPIUL CRAIOVA, cu sediul în Craiova, str. Al. I. Cuza nr. 7, judeţul Dolj, în calitate de autoritate contractantă în procedura, licitaţie deschisă online, organizată în vederea încheierii unui acord-cadru având ca obiect furnizarea de „Autobuze noi”, cod CPV 34121400-5 –Autobuze cu podea joasă (Rev.2), s-a solicitat Consiliului suspendarea procedurii de atribuire până la soluţionarea pe fond a contestaţiei şi, în principal, anularea procedurii de atribuire, iar în subsidiar, obligarea autorităţii contractante la luarea măsurilor de remediere a documentaţiei de atribuire. În baza legii şi a documentelor depuse de părţi, CONSILIUL NAŢIONAL DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR DECIDE: Admite contestaţia şi, pentru imposibilitatea adoptării unor măsuri de remediere fără încălcarea principiilor din domeniu, anulează procedura de atribuire. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare.
CNSC

Municipalitatea a decis să facă plângere penală împotriva Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Primăria Municipiului Craiova a formulat deja o plângere împotriva deciziei pronunţată de CONSILIUL NAŢIONAL DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR, prin care anulează procedura de atribuire „Achiziţie autobuze noi”. Contestatarul, SC EVOBUS ROMÂNIA SRL, a reclamat existenţa unor diferenţe de exprimare la indicarea cerinţei tehnice privind norma minim EURO V cu tehnologie EEV, neprezentarea de către autoritatea contractantă a avantajelor economice  în cazul exploatării unor autobuze cu caroserii bazate pe profile din aluminiu şi din inox (care ar justifica un punctaj superior), modificarea „factorului de evaluare: perioada de garanţie a autobuzelor (exprimată în luni) şi punctajului aferent acestuia” printr-o precizare şi folosirea în mod impropriu, de către autoritatea contractantă, a modalităţii de atribuire a contractului de achiziţie.
CNSC vine însă cu două decizii complet diferite, în aceeaşi cauză, la interval de mai puţin de şase luni. Primăria Municipiului Craiova consideră astfel decizia CNSC ca fiind nelegală şi s-a adresat deja instanţei pentru a se pronunţa asupra acestei cauze, întrucât deciziile contradictorii ale CNSC întârzie procedura de achiziţie şi aduc un deserviciu craiovenilor. Factorul „Stabilirea condiţiei tehnice şi de dotare minime obligatorii pentru oferta tehnică constând în dotarea autobuzelor cu motor diesel care să îndeplinească norma minim EURO V cu tehnologie EEV”  respectă directiva Uniunii Europene, care prevede că pot fi înmatriculate autovehicule ce îndeplinesc norma Euro V pe parcursul anului 2014, dar nu mai târziu de 01 ianuarie 2015, cu condiţia ca producătorii să facă cunoscute stocurile de autovehicule Euro V. Autoritatea contractantă a făcut menţiunea «minim Euro V» în documentaţia prezentei licitaţii. De altfel, chiar contestatoarea SC EVOBUS ROMÂNIA SRL recunoaşte posibilitatea comercializării autovehiculelor Euro V şi în anul 2014.
Autoritatea contractantă a prezentat avantajele economice  în cazul exploatării unor autobuze cu caroserii bazate pe profile din aluminiu şi din inox deoarece nu ruginesc şi nu implică alte costuri în timp pentru operatorul nostru, şi opinăm că susţinerea CNSC nu are acoperire având în vedere că autoritatea locală a invocat utilitatea departajării ofertelor pe experienţa acumulată. Mai mult de atât, la acest punct Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a mai soluţionat contestaţiile depuse de SC Evobus România SRL şi de SC Auto Exact SRL în septembrie 2013 şi a dispus continuarea procedurii de atribuire. Cu toate acestea, la mai puţin de 6 luni, CNSC dă o decizie contrară primei.
În ceea ce priveşte modificarea „factorului de evaluare: Perioada de garanţie a autobuzelor (exprimată în luni) şi punctajului aferent acestuia”, şi această contestaţie a mai fost analizată o dată de CNSC, care a emis două opinii contrare într-o perioadă de şase luni: în septembrie a dat dreptate Primăriei Municipiului Craiova, iar acum NU.
Referitor la modalitatea de atribuire a viitoarelor contracte de achiziţie publică pe baza unui acord cadru, CNSC foloseşte în motivarea deciziei sintagme „ar putea”, „a asigurat formal”, „supoziţii”, sintagme care nu sunt elemente ce ţin de acţiunea sau inacţiunea autorităţii contractante cu rezultat în trunchierea procedurii de atribuire şi afectarea rezultatului procedurii de atribuire. Prezenţa acestor elemente în soluţionarea unei contestaţii sunt inacceptabile, vădit tendenţioase şi în fapt constituie doar supoziţi însuşite de către CNSC fără nici un supot real şi juridic.

Biroul de presă al Primăriei Municipiului Craiova

Politica