vineri, martie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Legile creştine «îmbracă» o nouă faţă

Conservatorismul încă există în România. Chiar dacă multe lucruri s-au schimbat odată cu trecerea comunismului, chiar dacă românii au început să călătorească mai mult peste hotare, homosexualitatea a rămas şi în zilele de azi un tabu pentru majoritatea, chiar şi pentru cei mai tineri dintre noi. Pe de altă parte, românii stabiliţi în străinătate sau tinerii aflaţi la studii într-o ţară europeană cu renume, gândesc cu totul diferit faţă de compatrioţii care încă locuiesc în România. Cu toate acestea, românii fac lobby la anumite lucruri denigrante. De pildă, nimănui nu-i displace ideea de a viziona la TV tot felul de show-uri ,, mondene’’ care nu fac altceva decât să promoveze persoane şi gesturi indecente.

Mai mult de atât, aceste show-uri nocturne înregistrează cele mai mari raiting-uri, deci sunt pe placul publicului. Totuşi, atunci când vine vorba de relaţiile dintre persoanele de acelaşi sex, întreaga populaţie pare stupefiată şi toată lumea neagă cum că ar avea astfel de prieteni sau chiar orientări. Puţini sunt aceia, din rândul homosexualilor,  care au puterea de a-şi manifesta înclinaţia sexuală, tocmai de teamă, de reacţia celorlalte persoane din jurul lor. Iar cei care fac acest lucru sunt aspru judecaţi.

Biserica Ortodoxă dezaprobă relaţiile între persoane de acelaşi sex

Policlinica Buna Vestire Craiova

Biserica Creştin-Ortodoxă dezaprobă relaţiile între persoane de acelaşi sex, considerând că acest lucru nu este lăsat de Dumnezeu. Poziţia Bisericii Ortodoxe este că toate faptele homosexuale sunt inacceptabile, din punct de vedere moral: ele denaturează scopul, nu au nici o valoare procreativă şi reprezintă o parodie a unirii “într-un singur trup”.
Conform Bisericii Ortodoxe, ,, aceste sentimente sunt oglindite în multe pasaje biblice şi scrieri patristice care condamnă activitatea homosexuală’’.

Subiectul este delicat întrucât implică comportamente care au fost condamnate de societate şi de autoritatea biblică pe parcursul istoriei. În ultimii ani am fost martorii unei polarizări între cei care confundă <> homosexuală cu comportamente specifice, alături de condamnarea persoanei respective, şi cei care afirmă că homosexualitatea este neutră din punct de vedere moral şi, prin urmare, ea este <>. Cei care se consideră ca făcând parte din mişcarea homosexual-lesbiană sunt într- un conflict adânc cu cei care apără valorile tradiţionale (exclusiv unirile heterosexuale în cadrul mariajului). Conflictul s-a lărgit în sfera publică prin cererile homosexualilor şi ale lesbienelor, care îşi doresc o legislaţie specială care să permită căsătoriile homosexuale, adopţiile în cadrul acestora şi un acces fără restricţii la cazare şi angajare. În cadrul Bisericii, problema esenţială a dezbaterii este legată de accesul homosexualilor activi la serviciul divin (la Taina Preoţiei).
A explicat părintele Constantin

Păreri pro şi contra homosexualităţii

Mie nu mi se par normale astfel de relaţii. O relaţie normală este între o femeie şi un bărbat, nu între un bărbat şi un bărbat sau între o femeie şi o altă femeie. Din câte ştiu este despre aceste lucruri, oamenii care fac parte din aceste comunităţi se nasc cu aceste deprinderi, nicidecum nu ţin de educaţie. Oricât ar încerca mama şi tata să-şi ofere o educaţie aleasă, dacă tu dezvolţi pe zi ce trece pasiunea pt o persoană de acelaşi sex, nu cred că sunt prea multe lucruri de făcut. În fond, fiecare îşi alege cursul vieţii şi nu noi trebuie să hotărâm ce este bine sau rău.
A spus Raluca F., 24 ani

«Moda mai trebuie să ţină cont şi de principii şi bune practici»

Sunt de-a dreptul dezgustată de tot ce văd şi tot ce aud în ultimul timp la televizor. Mi se pare o lipsă de respect faţă de Dumnezeu ca două femeie sau ca doi bărbaţi să fie împreună, să se căsătorerască. Asta-i culmea! Cum să permiţi ca două persoane de acelaşi sex să se căsătorească şi pe deasupra să-şi dorească să adopte un copil? Ce educaţie oferă ei copilului? Din contră, săracul copil ajunge de pe drumuri, într-un loc şi mai putred. Aceste persoane sunt bolnave psihic, iar familia ar trebui să le ajute. Pe mine nu mă interesează că aşa e la modă, moda mai trebuie să ţină cont şi de principii şi bune practici.
A spus Elena M., 67 ani

«Trebuie să-i respectăm pe cei din jurul nostru indiferent de culoare, origine sau orientare sexuală»

Personal, nu sunt de acord cu astfel de relaţii. Însă de câţiva ani locuiesc în Anglia, iar acolo există cu totul şi cu totul o altă mentalitate decât în România. Pe de o parte, acest lucru mă bucură, pentru că acolo nu eşti criticat la orice colţ al străzii de cum arăţi sau de ceea ce eşti. Pe de altă parte, englezii o dau în extrema cealaltă şi ajung să aibă tot felul de reacţii care la început pe mine m-au oripilat. Cu timpul, m-am obişnuit, acolo nimeni nu se ascunde să recunoască că este gay. Am învăţat că trebuie să-i respectăm pe cei din jurul nostru indiferent de culoare, origine sau orientare sexuală. Doar aşa poţi cere la rândul tău să fii respectat. Cunosc persoane de altă orientare sexuală şi pot să spun că mă înţeleg foarte bine cu ei.
A relatat Maria C., 26 ani

Concubinajul, între părerea oamenilor şi cea a Bisericii

Cât despre concubinaj, lucrurile nu sunt privite nici de această dată, cu ochi buni de Biserica Ortodoxă.

Dacă privim la Sfintele Scripturi, vom vedea, în primul rând, faptul că modelul concubinajului înseamnă că doi adulţi trăiesc împreună ca un cuplu căsătorit, dar, de fapt, ei nu sunt căsătoriţi. O parte din relaţia lor este, bineînţeles, cea sexuală. A avea relaţii de acest fel în afara căsătoriei este păcat şi Biblia spune foarte clar acest lucru. Creştinii trebuie să fie sfinţiţi, curaţi la inimă, curaţi la acţiune. Relaţia sexuală în afara căsătoriei înseamnă a trăi în aprinderea poftei. Dacă un om trăieşte în aprinderea poftei, înseamnă că el nu cunoaşte pe Dumnezeu. Un alt motiv pentru care concubinajul este considerat un model nedemn de urmat este faptul că într-o astfel de relaţie bărbatul nu are respect faţă de femeie. Cuvântul concubinaj provine de la concubină, care era folosit în vechime pentru a desemna fata care trăieşte cu un bărbat pentru plăcerea lui, dar el nu vrea să o ia în căsătorie, deoarece nu are respect faţă de ea. Cei care trăiesc în concubinaj sunt judecaţi de Dumnezeu.
A explicat părintele Constantin

«De ce să te căsătoreşti cu o persoană şi apoi să realizezi că alegerea făcută a fost total eronată?»

Părerile tinerilor sunt contrare celor expuse de Biserica Ortodoxă. Majoritatea consideră că a locui cu partenerul/ partenera nu este un lucru ieşit din comun, din contră este o etapă a vieţii pentru a fi testată compatibilitatea dintre cei doi.

Nu înţeleg de unde atâtea interdicţii. O viaţă avem şi ar trebui ca fiecare să o trăiască aşa cum crede de cuviinţă. De ce să te căsătoreşti cu o persoană şi apoi să realizezi că alegerea făcută a fost total eronată? Mi se pare normal ca cei doi parteneri să locuiască o perioadă împreună, înainte de a face pasul cel mare. Aşa, îşi pot da seama dacă sunt sau nu compatibili, dacă se înţeleg şi dacă merită să-şi lege destinele pentru totdeauna.
A spus Mihai P., 22 ani

Cea mai veche meserie din lume versus legile creştine

Totuşi, cea mai ,, păcătoasă’’ practică este cea mai veche meserie din lume: prostituţia. Conform Bisericii Ortodoxe, ,,prostituţia constituie în întreaga lume un factor de imoralitate, care conduce la degradarea fiinţei umane, la eşecul civilizaţiei’’.

Acolo unde prostituţia îmbracă haina <> a legalităţii, infracţionalitatea creşte, rata incidenţei unor boli specifice nu scade, prostituţia ilegală nu dispare, iar persoanelor captive acestei sclavii motivată financiar le este afectată iremediabil sănătatea sufletească şi fizică. În acelaşi timp, este degradant şi umilitor ca persoana umană să devină un obiect tranzacţionat financiar.
A relatat părintele Constantin

Politica