vineri, aprilie 26, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Ce intersecții ar urma să fluidizeze circulația autobuzelor în Craiova

Consilierii locali ai Craiovei au aprobat, miercuri, proiectul privind achiziția a 16 autobuze electrice, proiect aprobat pentru finanțare și pentru care a fost demarată etapa precontractuală. În proiect este prevăzută și extinderea sistemului de management al traficului prin cuprinderea a 5 intersecții, din care 4 nesemaforizate.
Acestea sunt: Intersecția 1: Strada Amaradia – strada Adolf Wadmann-strada George Enescu; Intersecția 2: Starada Caracal tronson I – Strada Caracal tronson II – Strada Gheorghe Chițu tronson I – strada Gheorghe Chițu tronson II; Intersecția III: Strada Frații Buzești – strada Alexandru Macedonski tronson II – strada Caracal tronson I; Intersecția 4: Strada Alexandru Macedonski tronson II – Strada Arieș tronson II – Strada Arieș tronson I; Intersecția 5: Strada Alexandru Macedonski tronson II – Strada Bujorului tronson II – Strada Bujorului tronson III.
Potrivit Primarului Craiovei, Mihail Genoiu, pentru realizarea acestor intersecții există deja studiul de fezabilitate și urmează să înceapă etapa de proiectare.
În ceea ce privește achiziția celor 16 autobuze electrice, edilul a precizat: „Achiziția de autobuze electrice este deja în derulare. Caietul de sarcini este în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. A fost o solicitare a participanților și a celor interesați ca termenul de depunere a ofertelor să fie prelungit. A fost prelungit până undeva la începutul lunii septembrie. Atunci vom ști dacă avem firme care au depus oferte. Din informațiile pe care le am eu, de la Ministerul Dezvoltării, în general, la autobuzele electrice nu au fost situații în care să nu se facă oferte. Asta ar însemna ca anul viitor să avem autobuze electrice”.
Craiova ar urma să achiziționeze autobuze electrice, cu lungimea de 12 metri și 18 metri, prin proiectul „Proiect Integrat de Modernizare a Sistemului de Transport Public cu Autobuzul În Municipiul Craiova MOTRIC-A”. Valoarea acestuia este de 76.004.854,72 lei (inclusiv TVA), bani ce urmează a fi asigurați prin Programul Operațional Regional 2014-2020, iar cofinanțarea pe care trebuie să o asigure municipalitatea craioveană este de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, respectiv 1.316.442,51 lei.
Primarul Mihail Genoiu a vorbit și despre achiziția celor 17 tramvaie noi, achiziție derulată de Ministerul Dezvoltării. „Până în data de 19 se primesc clarificări de la cei interesați, iar până pe 23 acestea vor trebui introduse în Caietul de Sarcini. Părerea mea este că, până la sfârșitul anului vom avea și acolo un contract de livrare încheiat. E posibil ca primul tramvai să apară în mai puțin de un an. Tramvaiele vor fi livrate, cel mai probabil, treptat, nu toate 17 odată”, a precizat primarul Craiovei, Mihail Genoiu.
Consilierii au aprobat și alte proiecte ce urmează a fi depuse spre finanțare pe fonduri europene, între care modernizarea depoului de tramvaie și a infrastructurii tramvaiului din zona Henry Ford. Consilierii opoziției au spus că speră că se va trece de etapa de documente.
„Apreciem proiectele. Singurul regret pe care îl am este că de când sunt în acest consiliu local cred că am votat la autobuze și la tramvaie de le-am pierdut șirul, le-am pierdut numărul și prea puține am văzut pe străzile Craiovei. Mi-aș dori să văd în orizontul de timp apropiat că putem într-adevăr să ieșim din birou și din SF-uri și PT-uri și aprobări și finanțări pe hârtie și să vedem impactul în trafic, în sprijinul cetățenilor. Am impresia că este o administrație ultrabirocrată și se depășește cu foarte mare greutate această fază”, a spus Flavius Sirop, consilier local (PNL).

Politica