Craiova-Piteşti. CNAIR: Nu se poate reproșa că nu se lucrează

Craiova-Piteşti. CNAIR: Nu se poate reproșa că nu se lucrează

UPDATE/ Cuc: I-am explicat şi domnului Pearson cum se va face această investiţie, pas cu pas”

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a avut, marţi, o întâlnire cu preşedintele Ford România. Cuc a mers la şantierul drumului expres Craiova-Piteşti. El a susţinut, la fel ca CNAIR, că lucrările sunt în grafic.

Am avut o întâlnire cu preşedintele de la Ford, unde am discutat exact stadiul de implementare al obiectivului Craiova-Piteşti. (…) Aşa cum ştiţi, proiectul a fost lansat în iulie 2017, dar contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat în decembrie 2018. Perioada de elaborare a Proiectului Tehnic era de 12 luni şi perioada de execuţie 24 luni. În luna mai s-a finalizat proiectarea, deci am scurtat termenele, astfel încât să putem lansa partea de execuţie a celor două obiective. (…) Suntem la organizarea de şantier de la lotul II. Aici, strategia antreprenorului a fost de a-şi aduce cât mai multe materiale (…) noi i-am explicat acum şi domnului Pearson cum se va face această investiţie, pas cu pas, pentru că dânsul a făcut acea postare în cursul zilei de duminică şi a făcut referire la varianta de ocolire de la Balş. Acest proiect, repet, are termen 24 luni execuţia, deşi am scurtat termenele. Noi ne-am asumat şi am vorbit cu constructorul român care a înţeles necesitatea variantei de ocolire de la Balş şi atunci am spus că primul lucru pe care îl va ataca va fi varianta de ocolire de la Balş şi varianta de ocolire de la Slatina. Până va fi finalizată această construcţie, care sperăm să se finalizeze până la sfârşitul acestui an, deci vorbesc de varianta de ocolire, am vorbit cu domnul director Narcis Neaga şi a demarat un proiect pentru semaforizare inteligentă pentru a fluidiza traficul. Acest proiect trebuia finalizat în luna septembrie. I-am spus domnului Neaga că nu putem să mai aşteptăm până în luna septembrie şi termenul este sfârşitul lunii iulie”, a spus Cuc.

————

Nu se poate reproşa constructorilor că nu lucrează la drumul expres Craiova-Piteşti. Asta spun reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), susţinând că firmele constructoare sunt încă în perioada de proiectare.

Reprezentanţii CNAIR au transmis un punct de vedere cu referire la lucrările de la drumul expres Craiova-Piteşti, după ce Ian Pearson, preşedintele Ford România, a atras atenţia, pe facebook, că la şantier nu s-a progresat.

Ministerul Transporturilor, prin intermediul CNAIR, a urgentat perioada de proiectare la cele două tronsoane ale Drumului Expres Craiova – Pitești.

Contractele pentru aceste tronsoane au fost semnate în luna decembrie 2018.

Conform contractului, perioada de proiectare era de 12 luni, iar cea de execuție de 24 de luni, pentru fiecare tronson.

În urma discuțiilor dintre CNAIR și constructori, s-a stabilit urgentarea proiectului prin scurtarea perioadelor de proiectare și de execuție, cât mai mult posibil.

Astfel, pentru Tronsonul 2, care va fi construit în proximitatea localităților Balș și Slatina, Proiectul Tehnic a fost aprobat încă din luna februarie 2019, deci cu 10 luni mai devreme decât termenul contractual.

În acest moment se așteaptă finalizarea tuturor documentelor necesare aprobării Hotărârii de Guvern de expropriere, pentru ca amplasamentul șantierului să poată fi predat constructorului.

În plus, Constructorul a primit autorizații de construcție pe acele sectoare pe care terenurile sunt în proprietatea statului, încă din data de 21 mai 2019, respectiv 28 iunie 2019.

Din momentul în care va începe construcția si pe alte sectoare, CNAIR va continua să ajute constructorul ( Spedition UMB) să accelereze perioada de execuție.

În ceea ce privește Tronsonul 1, perioada de proiectare a fost devansată, iar Proiectul Tehnic a fost aprobat în luna mai 2019. Si aici perioada de proiectare a fost redusă cu 6 luni, ceea ce a permis începerea mai devreme a unor lucrări pregătitoare.

De asemenea, constructorul a primit încă din data de 22 mai 2019 autorizație de construcție pe anumite sectoare pe care lucrează și în acest moment. Și aici, terenurile pe care se lucrează sunt în proprietate publică.

Această activitate va duce și aici la reducerea termenului de execuție și implicit la finalizarea mai devreme a tronsonului”, arată reprezentanţii CNAIR.

Ei adaugă că presiunile asupra constructorilor sunt inutile acum, “deoarece suntem în faza în care se așteaptă finalizarea documentelor necesare începerii lucrărilor și pe sectoarele care nu au fost încă abordate.

De asemenea, nu se poate reproșa constructorilor că nu lucrează, deoarece aceștia se află contractual încă în perioada de 12 luni destinată proiectării”.

CNAIR susţine că face eforturi pentru fluidizarea circulației Bals, prin implementarea unui sistem de semaforizare inteligent şi că acest proiect va fi finalizat mai devreme decat termenul contractual, respectiv la 20 iulie 2019, nu în octombrie 2019.

Aceste demersuri demonstrează fără echivoc faptul ca Ministerul Transporturilor și CNAIR, împreună cu antreprenorii, fac eforturi pentru a găsi soluții eficiente care duc la optimizarea proiectelor”, încheie reprezentanţii Companiei.

Reamintim că preşedintele Ford România, Ian Pearson, a afirmat, într-o postare pe facebook, că lucrările la Drumul Expres Craiova-Piteşti avansează cu greu. Pearson a mers la faţa locului, după ce a stat o oră în trafic încercând să traverseze Balşul.

A şi făcut câteva fotografii la şantierul drumului expres, pe care le-a publicat pe pagina personală de facebook. Detalii, pe www.jurnalulolteniei.ro. – Ştiri Regionale