sâmbătă, aprilie 20, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Reguli noi în Uniunea Europeană: Mașinile trebuie echipate cu tehnologii de salvare a vieţii

Uniunea Europeană votează reguli noi care ar îmbunătăţi siguranţa rutieră şi ar reduce numărul accidentelor. Normele cer existența anumitor tehnologii de salvare a vieţii omeneşti în toate maşinile noi, potrivit HotNews.

Elementele obligatorii de siguranţă ar trebui, de asemenea, să ajute şoferii să se obişnuiască cu tehnologiile automate şi să extindă tranziţia către maşinile fără şofer, anunță Parlamentul European. Conform datelor Parlamentului European, în perioada 2001 – 2017 numărul de decese rutiere a scăzut cu 57,5%. Ţările UE cu cele mai bune scoruri în domeniul siguranţei rutiere sunt Suedia, Marea Britanie şi Olanda, iar cu cele mai slabe România, Bulgaria şi Croaţia

Potrivit unui comunicat de presă trimis de Parlamentul European, în timpul şedinţei plenare din 11-14 martie s-a dat undă verde regulilor noi pentru ca echipamentele avansate de siguranţă rutieră să devină obligatorii pentru toate vehiculele vândute în UE. Propunerea urmăreşte, de asemenea, schimbarea legislaţiei existente, pentru a lua în considerare evoluţia tehnologică şi tendinţele sociale, precum îmbătrânirea populaţiei, noi surse de distragere a atenţiei şoferilor (în special utilizarea dispozitivelor electronice în timpul condusului) şi creşterea numărului bicicliştilor şi pietonilor pe drumurile europene, precizează Parlamentul European.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Prin urmare, toate vehiculele noi ar trebui să fie echipate cu anumite tehnologii de salvare a vieţii umane, precum asistenţa inteligentă de viteză, care semnalează şoferului că a depăşit limita de viteza printr-o vibraţie în pedala de acceleraţie, alerta privind somnolenţa şi atenţia dacă şoferul nu este îndeajuns de vigilent, avertizare de distragere a atenţiei pentru a anunţa şoferul dacă nivelul de atenţie vizuală la situaţia de trafic este scăzut, semnalul intermitent al luminilor pentru a semnala şoferilor din spate că maşina frânează brusc, sistemul de detectare a obiectelor şi oamenilor din spatele vehiculului cu ajutorul unei camere, sistemul de monitorizare a presiunii anvelopelor, sistemul de monitorizare a nivelului alcoolului pentru a preveni condusul după consumul de alcool, aparatul de înregistrare a accidentelor care ar înregistra date relevante înainte, în timpul şi după un accident rutier.

Autoturismele şi vehiculele uşoare ar urma să fie dotate cu sisteme de avertizare de frânare de urgenţă şi sisteme de avertizare la ieşirea din benzile de circulaţie (ambele deja obligatorii la camioane). Camioanelor şi autobuzelor li s-ar cere să includă sisteme de vizibilitate directă, care le-ar permite şoferilor să vadă utilizatorii vulnerabili ai drumului chiar de pe scaunul lor, fără a utiliza oglinzi sau camere de luat vederi, precum şi sisteme ce ar detecta prezenţa bicicliştilor sau pietonilor în imediata vecinătate.

Conform datelor Parlamentului European, în perioada 2001 – 2017 numărul de decese rutiere a scăzut cu 57,5%. Ţările UE cu cele mai bune scoruri în domeniul siguranţei rutiere sunt Suedia, Marea Britanie şi Olanda, iar cu cele mai slabe România, Bulgaria şi Croaţia. 8% din accidentele rutiere au avut loc pe autostrăzi, 55% pe drumurile rurale şi 37% în zonele urbane.

Politica