vineri, aprilie 19, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

STS: Jumătate din apelurile la 112 sunt non-urgenţe

Peste 50% din apelurile efectuate în anul 2018 la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 sunt non-urgenţe, printre acestea fiind persoane care reclamă că nu pot returna produse la magazine, este aprinsă lumina pe stradă sau vor să afle mersul trenurilor, „campion” fiind un bucureştean care în 10 luni a sunat de peste 21.000 de ori, potrivit unui comunicat de presă al STS.

Potrivit sursei citate, operatorii 112 au preluat în 2018 12.735.836 apeluri, din care 5.748.787, adică 45,1%, au fost urgenţe, iar 6.987.049, reprezentând 54,9%, au fost non-urgenţe. Cazurile au fost transferate către Ambulanţă – 57,8%, Poliţie – 22,4%, ISU-SMURD – 16,2%, Jandarmi – 3,4%, sau alte agenţii – 0,2%.

Din numărul total al apelurilor non-urgente, cea mai semnificativă situaţie este cea denumită „pocketdialing”, 63%, ceea ce reprezintă două treimi din totalul non-urgenţelor. Acestea sunt apeluri involuntare, făcute de cei care fie apelează din greşeală numărul de urgenţă, fie uită să îşi blocheze telefonul, ca urmare numărul 112 este apelat neintenţionat. Cele mai mari procente de apeluri involuntare se înregistrează în judeţele Dâmboviţa, Teleorman, Mehedinţi, Argeş şi Covasna.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Potrivit aceleiași surse, o treime dintre apelurile non urgente sunt făcute de persoane care solicită diferite informaţii care nu sunt de competenţa Serviciului 112.

„Câteva exemple de astfel de cazuri: nu pot returna produse la magazin, este zi şi este aprinsă lumina pe stradă, doresc să îşi încarce cartela telefonică, vor să afle mersul trenurilor sau cât este ceasul, ce zi este, nu pot cumpăra o singură călătorie la metrou. Sunt doar câteva exemple de cazuri care nu sunt urgente şi, mai mult decât atât, nu sunt de competenţa Serviciului 112. În această ultimă categorie, cele mai mari procente sunt în Bucureşti, Iaşi, Neamţ, Gorj, Buzău. Un exemplu din categoria apelurilor repetitive: în primele 10 luni din 2018 o persoană din Bucureşti a apelat Serviciul 112 de 21.567 de ori”, precizează sursa citată.

 

Politica