Groapa in podul Olt

Groapa in podul Olt

O nouă groapă a apărut în carosabilul Podului Olt de la Slatina, angajaţii Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) urmând să o semnalizeze.

Directorul SDN Slatina, Adrian Motorga, a declarat că groapa nu va pune mari probleme traficului rutier, fiind amplasată în apropiere de bordură.
„Acum o oră şi ceva, a apărut o nouă groapă la Podul Olt, chiar la marginea unei zone unde s-a lucrat. Este spre Slatina, când vii de la Craiova,pe partea dreaptă, la 50-80 de centimetri de bordună. Din acest motiv, nu va pune mari probleme. Prima dată o vom semnaliza, vom impune nişte restricţii de viteză, vom instala nişte balize, care să încercuiască groapa. Cum se opreşte ninsoarea, vom proceda punerea unei plăci provizorii de metal pentru a putea circula normal”, a declarat Motorga.
De-a lungul timpului, în calea de rulare a Podului Olt au apărut gropi mai mici sau mai mari. Cea mai recentă era din 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare. Abia în august 2017, groapa a fost astupată.

Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.

Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.