vineri, aprilie 19, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

ABA Jiu continuă intervenția în urma accidentului feroviar de la Cârcea

La o săptămână de la producerea accidentului feroviar de la Cârcea, reprezentanții Administrației Bazinale de Apă (ABA) Jiu continuă să intervină pentru a diminua efectele poluării cu biodiesel.

Astfel, potrivit ABA Jiu, sâmbătă șase angajați ai instituției, „dintre care Directorul S.G.A. Dolj, un șef de Formație și 4 muncitori, au continuat evacuarea apei clare, curate, prin pompare, din groapa săpată, impermeabilizată cu geotextil, la punctul de la Preajba și dirijarea acesteia în aval”.

De asemenea, au fost schimbate barajele absorbante și s-a administrat material absorbant în aval, preventiv, în situația în care amestecul de apă ș biodiesel ar fi putut trece de barajul de la Preajba.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Directorul tehnic P.M.B.R.A, Costică Păunescu de ieri dimineață și până la ora 21a aceleiași zile a supravegheat și a aplicat împreună cu reprezentanții firmei de depoluare a GFR soluția de depoluare (spuma) pe suprafața apei amonte baraj Preajba, în ochiurile de apă în care s-a mai acumulat biodiesel, iar în locurile în care s-a retras apa, 2 muncitori de la GFR au administrat material absorbant. La sfârșitul operațiunii s-a administrat spuma depoluantă în aval de locul de evacuare a apei prin pompare spre aval . Tot in cursul zilei de ieri s-a început de către firma de depoluare a GFR administrarea de spumă în groapa săpată sub podul CF de la Cârcea și în amonte de barajele absorbante de pe canalul format de izvorul „Cismeaua” până la șoseaua națională Craiova – Caracal. În cursul serii apa din acumularea de la Preajba a fost evacuată în totalitate prin pompare, spre aval”, transmite ABA Jiu.

Reprezentanții instituției spun că intervențiile de ieri au avut efecte pozitive, iar în această dimineață a început pomparea, din nou, a apei spre aval.

A.B.A. Jiu acționează cu un buldoexcavator, un autocamion, o autoultilitară și un autoturism de teren. Se acționează în continuare, monitorizandu-se tot sectorul cuprins între aval pod CF Carcea și amonte Preajba”, conform ABA Jiu.

Reamintim că podul de cale ferată din zona localității Cârcea s-a rupt, duminica trecută, sub greutatea unui marfar. Opt vagoane au deraiat, cinci dintre ele căzând, de la circa 20 de metri, într-o râpă. Mecanicul de locomotivă a scăpat fără răni, dar s-a ales cu dosar penal pentru că s-a constatat că se afla sub influența băuturilor alcoolice. Autoritățile au intrat în alertă după ce au constatat că din vagoane se scurgea combustibil într-un pârâu care se varsă în Jiu.

Incidentul s-a petrecut pe Magistrala 900 Caracal – Craiova, în localitatea Cârcea. Trenul aparține Grup Feroviar Român și avea 23 de vagoane ce transportau biodiesel. Prefectul de Dolj, Dan Narcis Purcărescu, spune că linia pe care circula trenul era închisă pentru reparații.

Podul are două fire, două linii. Podul s-a rupt pe lungime, doar pe linia 1, linia 2 este intactă. Pe această linie care s-a rupt era marfarul care nu trebuia să fie acolo, pentru că această linie era închisă din luna iunie-iulie, fiind în reparații”, a precizat prefectul de Dolj.

Mecanicul de locomotivă a scăpat cu viață. Va răspunde însă penal, deocamdată pentru faptul că se afla sub influența băturilor alcoolice.

A fost testat cu aparatul etilotest, rezultând o alcoolemie de 0,72 mg/l în aerul expirat. Se întocmeşte dosar penal pentru prezenţa la serviciu sub influenţa băuturilor alcoolice, infracţiune specifică lucrătorilor de cale ferată, şi distrugerea sau semnalizarea fazică. În cazul producerii unor accidente feroviare, în ambele situaţii este pedeapsă de la trei la zece ani închisoare”, a declarat Cosmin Grădinaru, purtător de cuvânt al IPJ Dolj.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a dat de înțeles că mecanicul ar fi de vină și că ar fi trecut pe roșu.

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că, urmare evenimentului produs de operatorul de marfă – Grup Feroviar Român (GFR), prin depășirea de către mecanicul de locomotivă a semnalului de circulație aflat pe culoarea roșie, viaductul Cârcea este afectat pe firul I de circulație, pe care s-a produs deraierea. Trenul aparținând operatorului GFR a intrat pe firul I de circulație, pe distanta Malu Mare – Banu Maracine, pe care accesul era interzis pentru circulația trenurilor, întrucât era închis pentru efectuarea lucrarilor de reparație capitală”, se arată într-un comunicat de presă al companiei.

Circulația trenurilor a fost deviată pe ruta ocolitoare  Caracal – Piatra Olt – Craiova, până la stabilirea variantelor definitive de reluare a circulației pe Magistrala CF 900 pe distanța Craiova – Caracal.

Politica