vineri, martie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Prins în flagrant în timp ce încerca să înșele o femeie prin metoda „accidentul”

Un vâlcean, de 21 ani, din Lădești, a fost prins, vineri dimineață, în flagrant în timp ce încerca să înșele o femeie, de 68 ani, din Craiova, prin metoda „accidentul”. Acesta o sunase pe femeie, s-a recomandat drept medic și i-a spus că fiul ei se află în spital după ce a fost implicat într-un accident de mașină și că trebuie operat de urgență. I-a cerut 20.000 lei pentru a cumpăra o tijă metalică. Tocmai fiul femeii a fost cel care a anunțat poliția, reușindu-se astfel organizarea flagrantului.
„În ziua de 18 mai a.c., în jurul orei 04.40, poliţiştii au fost sesizaţi de către un bărbat de 36 ani din Craiova, cu privire la faptul că, în jurul orelor 04.30, o persoană necunoscută de sex maculin a apelat-o atât pe telefonul fix cât şi pe telefonul mobil, pe mama sa în vârstă de 68 ani.Bărbatul s-a recomandat ca fiind doctor, i-a spus femeii că fiul său a suferit un accident de mașină, este internat în spital și trebuie operat de urgență, solicitând suma de 20 000 lei pentru achiziționarea unei tije metalice.În urma discuției, au stabilit telefonic să se întâlnescă cu un reprezentant al CAS Dolj pe strada Pașcani, în fața Liceului Adventist Craiova, pentru a-i înmâna suma de bani solicitată. În urma sesizării primite, la locul indicat s-au deplasat poliţiştii, care au reușit prinderea în flagrant a persoanei care venise să ridice suma de bani conform înțelegerii stabilite. Bărbatul a fost identificat de poliţişti, stabilindu-se că este vorba despre un tânăr de 21 ani, din comuna Lădești, judeţul Vîlcea”, arată reprezentanții Poliției Dolj.
Cu o noapte înainte, bărbatul a mai înşelat, folosind acelaşi mod de operare, o femeie de 88 de ani din Craiova, de la care a primit suma de 9.950 lei, prejudiciul fiind recuperat în totalitate şi restituit persoanei vătămate, mai arată polițiștii doljeni.
Vâlceanul este acum cercetat penal pentru înșelăciune și tentativă la înșelăciune.

 

RECOMANDĂRI ALE POLIȚIEI PENTRU PREVENIREA ÎNŞELĂCIUNILOR PRIN INTERMEDIUL TELEFONULUI

 

MODURI DE OPERARE FOLOSITE

Policlinica Buna Vestire Craiova

 

  • Victimele sunt sunate de către persoane necunoscute, recomandându-se ca fiind rude apropiate, medici sau avocaţi ai acestora şi, sub pretextul că au provocat accidente rutiere sau alte evenimente nefericite, le solicită sume de bani pentru soluţionarea problemelor (despăgubire, plata cauţiunii, costul intervenţiei chirurgicale etc).

În general, victimele sunt alese din rândul persoanelor în vârstă sau cu o situaţie materială bună si sunt apelate pe telefonul fix.

  • Victimelor li se indică să achiziţioneze cartele telefonice cu credit, urmând ca acestea să transmită escrocilor codurile de reîncărcare. În momentul în care victimele sunt apelate, autorii le indică acestora să menţină legătura telefonică pe toată durata efectuării tranzacţiilor astfel încât să nu aibă posibilitatea verificării veridicităţii câştigurilor.

  • Victimele sunt sunate de către persoane necunoscute, care se prezintă ca fiind reprezentanţi ai unor societăţi de telefonie mobilă sau posturi de televiziune şi, sub pretextul câştigării unor sume foarte mari de bani, le solicită acestora să trimită contravaloarea unor aşa-zise taxe de câştig, (TVA sau sume necesare deblocării premiului câştigat), în vederea intrării în posesia premiului.

 

RECOMANDĂRI PREVENTIVE

  • Nu acceptaţi în nicio împrejurare să trimiteţi sume de bani unor persoane care vă contactează telefonic şi pretind că sunt rude ale dumneavoastră sau cunoştinţe ale acestor rude! Verificaţi întotdeauna apelul telefonic, înainte de a face orice tranzacţie bănească !
  • Vârstnicii sunt o categorie vulnerabilă în ceea ce priveşte victimizarea prin astfel de infracţiuni. Explicaţi-le persoanelor vârstnice din familie că nu trebuie să dea curs niciunei solicitări de a plăti sume de bani, făcute de diverse persoane în numele dumneavoastră, fără să vă contacteze în prealabil pentru a le confirma veridicitatea solicitării ! 
  • Nu oferiţi niciun fel de date cu caracter personal prin intermediul convorbirilor telefonice, indiferent de calitatea invocată de interlocutor;

Nu trimiteţi date personale sau copii după cartea de identitate, buletin, cărţi de credit/debit, etc. pe mail/fax.

  • Nu trimiteţi coduri de reîncărcare electronică a cartelelor telefonice unor persoane străine, indiferent de calitatea pe care acestea susţin că o au (deseori infractorii îşi asumă o calitate oficială – avocat, procuror, poliţist).  
  • Nu daţi crezare veştilor prin care aţi fost anunţaţi că sunteţi “fericiţii” câştigători ai unor concursuri la care nu aţi participat; simpla utilizare a serviciilor unui furnizor (de telefonie, cablu tv etc.) nu presupune înscrierea automată la vreun concurs, fără consimţământul abonatului !!
  • Nu acceptaţi în niciun caz să trimiteţi persoanelor necunoscute bani în avans pentru ridicarea unor premii, aducerea unui autoturism sau alt bun, la care aţi fost anunţat câştigător. Plata impozitelor sau a altor taxe se realizează ulterior !

Politica