Elevii care au picat la simulări şi alte testări la nivelul şcolii, la pregătire obligatorie

Home Actualitate Elevii care au picat la simulări şi alte testări la nivelul şcolii, la pregătire obligatorie
Elevii care au picat la simulări şi alte testări la nivelul şcolii, la pregătire obligatorie

Elevii din şcolile oltene unde s-au înregistrat procente de promovabilitate a simulărilor examenelor de sfârşit de an mai mici sau egale cu 50% sunt prinşi într-un program de pregătire suplimentară obligatorie. Totodată, aceştia au mai susţinut simulările încă o dată, cu subiecte concepute la nivelul şcolii.

Inspectorul şcolar general adjunct al ISJ Olt, Florica Grecu, a prezentat, marţi, în cadrul unei şedinţe desfăşurate la Prefectură, măsurile pe care le-a întreprins Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt, în urma celor două simulări, cea care a avut loc la nivel judeţean, în primul semestru, şi cea de la nivel naţional, din semestrul doi.

Ea a declarat că elevii desfăşoară programe de pregătire suplimentară, pe o programă adaptată nevoilor lor.

„În primul rând, după ce am cerut de la fiecare şcoală în parte rapoartele centralizate privind măsurile întreprinse de dumnealor, am organizat şedinţe cu directorii pentru a discuta punctual ce se poate îmbunătăţi, pentru a vedea care este punctul dumnealor de vedere, pentru a ne prezenta situaţia vizavi de şedinţele cu părinţii, dacă au fost informaţi părinţii, dacă s-au luat măsurile necesare ca informaţia să ajungă la dumnealor. Ne referim, în primul rând, la situaţiile şcolilor care au avut o promovabilitate mai mică sau egală cu 50%. Un alt aspect din planul de măsuri al Inspectoratului Şcolar a fost pregătirea suplimentară obligatorie în aceste şcoli. Elevii care au avut note mici şi foarte mici au parte şi în momentul actual de o pregătire suplimentară pe o programă adaptată nevoilor lor, tocmai pentru a creşte cât este posibil procentul de promovabilitate, atât la evaluarea naţională, cât şi la examenul de bacalaureat”, a declarat inspectorul şcolar.

În plus, la unităţile de învăţământ cu probleme s-a desfăşurat o nouă sesiune de simulări.

„Am urmărit să desfăşurăm şi simulări la nivelul şcolilor, de această dată, al treilea rând de simulări. Nu au mai venit subiecte nici de la Minister şi nici de la nivelul judeţului şi s-au putut organiza în aşa fel încât notele respective, de comun acord cu elevii, să fie puse în catalog, având în vedere că este şi finalul anului şcolar. Cei care au organizat aceste simulări, ne vor transmite situaţiile statistice plecând de la prima simulare, să vedem cât s-a îmbunătăţit situaţia”, a mai declarat Florica Grecu.

Ea a adăugat că un factor generator al rezultatelor slabe la bacalaureat, spre exemplu, este şi faptul că examenul nu se dă diferenţiat.

„Avem probleme cu liceele tehnologice. Este foarte greu atâta vreme cât avem repartizare electronică a elevilor care ştim cum ajung acolo. În plus, ei dau acelaşi tip de bacalaureat, chiar dacă sunt subiecte de tip A sau de tip B. Totuşi, nivelul lor nu se compară cu al celor de la liceele teoretice”, a mai spus Florica Grecu.