Life & Style, Oltenia, Social

Ce au în comun baby blommers, generația X, milenialii și generația Z?

Un studiu recent a dezvăluit lucruri interesante despre aceste generații de oameni și despre cum fiecare generație a influențat direct și indirect generația următoare.

Diferențe esențiale cu influențe majore asupra societății

Pentru cei care nu știu, baby bloomers sunt oamenii care au în prezent peste 55 de ani, sunt copiii născuți după cel de-al doilea Război Mondial, când a avut loc așa numita explozie a natalității. Generația X reprezintă oamenii care au între 35-55 de ani. Milenialii au vârste cuprinse între 18 și 35 de ani, iar generația Z îi cuprinde pe cei sub 18 ani.

Așa cum se poate observa din studiu, generația milenialilor este în plin avânt și ocupă piața muncii cu stilul ei caracteristic. Dar ce anume îi este caracteristic? Haideți să vedem cum o generație influențează în mod iremediabil generația următoare.

Cercetătorii estimează că, în următorii ani, piața muncii va suferi o schimbare totală de generații și mai ales de mentalitate. Părinții din generația baby bloomers și-au educat copiii să considere că ține de ei să facă orice își propun. De asemenea, părinții din generația baby bloomers și cei din generația X au crescut generația milenialilor, făcând tot posibilul să le ofere tot ce ei nu au avut – cursuri de limbi străine, sport, tehnologie etc.Din acest motiv, în timp ce generația X consideră că trebuie să facă ceva și că pot face orice dacă își propun și dacă muncesc din greu pentru acest lucru, milenialii au crescut cu ideea că ei sunt speciali și că li se cuvin anumite lucruri.

Diferența de mentalitate a acestor generații se răsfrânge asupra pieței muncii. Dacă generațiile baby bloomers și X consideră că trebuie să facă tot posibilul pentru a presta o muncă potrivită, milenialii consideră că drepturile li se cuvin, iar firmele trebuie să ofere beneficii speciale dacă doresc să îi aibă drept angajați.

Cu alte cuvinte, primele două generații sunt formate din oameni dedicați firmelor unde lucrează. Baby bloomers lucrau până la 20 de ore dacă așa li se cerea. Generația X a încercat să promoveze un echilibru între muncă și odihnă, ei sunt așa numiții corporatiști. Iar generația milenialilor este formată din oameni care consideră că satisfacția muncii este extrem de importantă și că nu trăiesc pentru a munci, ci muncesc pentru a trăi. Ei preferă să meargă la muncă de plăcere, să lucreze în echipă, să aibă prieteni la locul de muncă. Cu alte cuvinte milenialii preferă să extindă viața personală în zona profesională.

Și își vor permite să ceară satisfacerea acestor dorințe pentru că ei sunt extrem de bine pregătiți din punct de vedere profesional, tehnologic și intelectual. Au toate avantajele necesare pentru a presta o muncă, iar firmele vor trebui să accepte condițiile milenialilor. Statistic vorbind, milenialii sunt o generație mai inteligentă decât generația X (care la rândul ei a fost mai inteligentă decât generația baby bloomers) pentru că ei practic s-au născut cu tehnologia în mână și orice fac vine ca un lucru firesc pentru ei.

Despre generația Z încă nu se pot face pronosticuri clare pentru că discutăm despre copii cu vârste cuprinse între 5 și 17 ani. Deci este o generație în plină formare. Dacă ne gândim că părinții lor sunt generația X și milenialii putem doar să deducem ce schimbare de mentalitate vor aduce și ei o dată cu maturizarea și intrarea pe piața muncii.

Asemănări uimitoare și dovada că transmiterea ADN-ului e la concurență cu educația

Acum că am lămurit care sunt diferențele între generații, haideți să vedem și asemănările.

Am explicat deja faptul că milenialii sunt oameni care doresc satisfacere la muncă, care preferă să depună muncă în echipă, au nevoie de supervizare, să fie conduși de un lider, au nevoie de încurajări și să le fie recunoscută valoarea. Cu alte cuvinte, ei nu sunt la fel de focalizați pe performanță precum generația X formată din oameni autonomi, ci mai degrabă pe prestarea muncii propriu-zise.

Deci…ce au în comun aceste trei generații aparent complet opuse? Aș îndrăzni să spun că este vorba de planificare. În ciuda diferențelor de mentalitate, membrii acestor generații au în comun planificarea. Ei folosesc agende pentru a nota informațiile de la diverse întâlniri de afaceri ori pentru a stabili căile de rezolvare a anumitor probleme profesionale. În plus, generația milenialilor preferă notesurile pentru că nu se simt îngrădiți de  anumite cutume și pot să le utilizeze în orice situație.

Să ne gândim un pic la piața aceasta a agendelor și notesurilor. S-a constatat că cererea pentru notesuri cu modele imprimate este în continuă creștere. Tot mai mulți oameni preferă să aibă în permanență un notes la ei pentru a nota idei, pentru a desena. Am observat, spre exemplu, că piața românească de profil este dominată de o firmă cu experiență de peste 10 ani – Atelierele Unika.

Studiind un pic mentalitatea acestor generații, am înțeles de ce managerii firmei au ales să lanseze produse în această direcție. Să luăm pe rând, spre exemplu, notesurile oferite de Atelierele Unika și să le studiem pe scurt:

  • gama Denim se adresează tinerilor atât prin materialul utilizat, cât și prin prisma brandingului inedit care are o textură specială, foarte plăcută la atingere și cu accesorii realizate pe plastic.
  • gama Colored se adresează persoanelor creative; notesurile au coperți tari din piele ecologică, 112 pagini satinate, cu liniaturi, punctuații diverse, iar în colțul din dreapta se regăsește un desen din contur (această gamă are culori neutre ce permit personalizarea sub orice brand; indicat ar fi să se utilizeze imprimarea prin timbru sec ori prin folio pentru a se obține un produs finit elegant)
  • gama Natura (atenția la detalii este uimitoare și aceste notesuri sunt intens căutate mai ales de generația milenialilor)
  • gama Flexi conține notesuri foarte moderne mulțumită texturii materialului utilizat care imită foarte bine pielea naturală; sunt notesuri elegante, fără dublură, suple
  • gama Ravello cu suport pentru pix are notes cu copertă exterioară flexibilă, din piele ecologică, dublă față
  • gama Old conține notesuri cu aspect antichizat pentru persoane cărora le plac produsele din zona vintage, conservatoare, décor, coperta 1 de tipul unei cărți vechi ceea ce îi  dă o valoare specială (notesuri căutate în special de generația X)
  • gama Twin are notesuri duble cu copertă flexibilă din piele ecologică, față dublă (un notes are foi tip dictando, celălalt file de matematică), în combinații de câte două culori (10 variante disponibile)
  • gama Design are notesuri speciale cu broderie reprezentând hora (dans specific românesc) și cu imprimarea inventată de specialiștii de la Atelierele Unika prin îmbinarea simultană a două tehnici – timbru sec și folio – pentru a reda simbolurile energetice ale culturilor de la Tărtăria și Cucuteni.

Așa cum generațiile baby bloomers și X preferă agendele pentru întâlnirile profesionale și pentru a nota sub formă de jurnal ceea ce îi interesează, milenialii merg mai departe și utilizează și notesuri pentru a nota idei, pentru a desena mai ales că ei reprezintă o generație care preferă să lucreze în echipă, să ia notițe pentru a urma indicațiile liderului lor. Indiferent de schimbările de mentalitate, de evoluția generațiilor, unele lucruri nu se vor schimba niciodată, ci se vor adapta la vremurile trăite și la mentalitatea celor care conduc acei pași. Așteptăm cu mare curiozitate să vedem cum se va dezvolta generația Z.

Previous ArticleNext Article
Comentarii
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE