Educație, Olt, Oltenia

Tot mai puțini elevi. Școli desființate în județul Olt

Mai multe unităţi de învăţământ din judeţul Olt vor fi desfiinţate sau comasate, începând cu următorul an şcolar, din cauza numărului tot mai mic de elevi din localităţi.
Inspectorul şcolar general al ISJ Olt, Adrian Bărbulete, a declarat luni, în cadrul unei şedinţe desfăşurate la Prefectură, că reţeaua şcolară va suferi mai multe modificări, din următorul an şcolar, fie că este vorba despre comasări sau de desfiinţări de şcoli sau grădiniţe.
„Natalitatea este singura cauză a acestor modificări, numărul copiilor fiind din ce în ce mai redus. De la an la an, avem o scădere cu peste 1.000 de copii” , a afirmat Adrian Bărbulete
La nivelul judeţului, există o singură comasare a unei unităţi de învăţământ, la Drăgăneşti-Olt.
„Aici, şcoala gimnazială din cartierul Comani, care avea statut de unitate cu personalitate juridică, devine structură la Liceul Tehnologic Drăgăneşti-Olt deoarece nu mai întruneşte condiţiile prevăzute pentru a funcţiona ca unitate cu personalitate juridică, potrivit prevederilor Legii Educaţiei 1/2011 – efectivele de elevi, preşcolari şi antepreşcolari au scăzut sub 300. În acest sens, Primăria Drăgăneşti-Olt a solicitat eliberarea avizului conform pentru modificarea reţelei şcolare, la nivelul oraşului, pentru a emite o hotărâre de consiliu local, fapt ce s-a întâmplat, la finalul lunii ianuarie. Practic, ei îşi desfăşoară activitatea în aceeaşi locaţie, numai că nu mai există director plin. De anul viitor, va fi un director adjunct”, a explicat Bărbulete.
Totodată, au fost şi alte modificări de reţea şcolară care au survenit, în urma solicitărilor de la autorităţile administrativ teritoriale de pe raza judeţului, pentru care inspectoratul şcolar a emis avize de conformitate în vederea emiterii de hotărâri de consilii locale.
În localitatea Bobiceşti, Şcoala Gimnazială Leoteşti devine unitate cu personalitate juridică, iar Şcoala Gimnazială Bobiceşti, care deţinea personalitatea juridică, devine grădiniţă cu program normal, practic structură, deoarece avem mai mulţi elevi în Leoteşti şi se eficientizează şi costurile. În localitatea Dobroteasa, şcoala primară din satul Câmpu Mare devine grădiniţă cu program normal, iar elevii se redistribuie pentru evitarea programului de învăţământ simultan şi eficientizarea costurilor.
În localităţile Verguleasa, Vultureşti, Redea, Sâmbureşti şi Corbu, grădiniţele cu program normal – structuri, având un număr de preşcolari sub limita legală, se desfiinţează.
În localităţile Perieţi, Radomireşti şi Gostavăţu, şcolile gimnaziale care sunt structuri se transformă în şcoli primare şi se redistribuie elevii de gimnaziu, pentru evitarea programului simultan.
În oraşul Corabia, Şcoala Primară Nr.1, care este structură, se desfiinţează din cauza numărului de elevi redus din circumscripţie şi tot aici se înfiinţează Şcoala Postliceală Sanitară „Cuza”, o unitate de învăţământ privată.
În localitatea Valea Mare, Şcoala Gimnazială Recea devine grădiniţă cu program normal, iar copiii sunt mutaţi la Şcoala Gimnazială Valea Mare, pentru evitarea programului de învăţământ simultan.
În oraşul Piatra-Olt, Şcoala Primară Bistriţa devine grădiniţă cu programul normal.
În Slatina, Grădiniţa cu Program Normal Nr. 2, care este structură la Grădiniţa cu Program Prelungit „Ion Creangă”, se desfiinţează iar preşcolarii sunt redistribuiţi la Grădiniţa cu Program Normal Nr. 3, din cauza numărului redus de copii.
În Caracal, Grădiniţa cu Program Normal Nr. 1 devine structură la Liceul Tehnologic „Constantin Filipescu”, iar Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 2 devine structură la Şcoala Gimnazială „Gheorghe Magheru”, pentru a oferi continuitate preşcolarilor, aceste unităţi de învăţământ având şi nivel primar, dar şi gimnazial.
Adrian Bărbulete a ţinut să precizeze că aceste modificări intră în vigoare din următorul an şcolar.
„Nici un cadru didactic titular în învăţământ nu a fost afectat de aceste modificări ale reţelei şcolare. Arondându-se unor localităţi din aceeaşi localitate, automat îşi vor desfăşura activitatea nu în structură, ci în şcoala de centru. În ceea ce priveşte suplinitorii, pe fiecare an, din cauza numărului scăzut de elevi, rămân fără catedră. De aceea sunt şi suplinitori, pentru că postul nu poate fi scos la titularizare din cauza lipsei de elevi care să-l facă viabil pe cel puţin patru ani”, a afirmat inspectorul şcolar general.

Previous ArticleNext Article
Comentarii
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE