Slatina: Lucrările de reparaţie a gropilor din Podul Olt ar putea începe după 20 iulie

Home Actualitate Slatina: Lucrările de reparaţie a gropilor din Podul Olt ar putea începe după 20 iulie
Slatina: Lucrările de reparaţie a gropilor din Podul Olt ar putea începe după 20 iulie

Lucrările de asfaltare a celor patru cratere care au apărut în Podul Olt ar putea începe după 20 iulie, potrivit reprezentanţilor SDN Slatina.

Directorul Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Slatina, Adrian Motorga, a declarat pentru Jurnalul Olteniei că, după ce a fost semnat contractul de atribuire a lucrării cu austriecii de la Strabag, se aşteaptă acum avizul reprezentanţilor Poliţiei Române. Lucrările de reparaţie nu vor presupune şi închiderea traficului rutier, circulaţia urmând să se desfăşoare, alternativ, pe un singur sens. Cu toate acestea, disconfortul şoferilor se va face simţit deoarece se preconizează ca lucrările să se facă în aproximativ 20 de zile.

Noi am stabilit de principiu că lucrările vor începe undeva după 20 iulie, dar aşteptăm avizul poliţiei, de la Bucureşti. Lucrările vor dura în jur de 20 de zile, zece pentru un sens şi zece pentru celălalt sens. În total, cam 30 de zile se va circula alternativ”, a declarat Adrian Motorga.

La sfârşitul lunii martie, drumarii au reparat o altă fisură apărută în Podul Olt. Groapa respectivă a apărut în placa de beton a Podului Olt, pe 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare.

Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.

Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.