vineri, martie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Balizele, montate pe strada Henry Ford. Lucrarea, recepționată curând

Strada Henry Ford este foarte aproape de a fi finalizată, a declarat primarul Craiovei, Mihail Genoiu, într-o conferință de presă. Marea arteră este în lucru din luna mai, iar în cursul zilei de miercuri au început să se monteze balizele de tip New Jersey, solicitate de Ford România.

Strada Henry Ford este foarte avansată, lucrurile au decurs foarte bine. Am avut și o întâlnire săptămâna trecută cu președintele companiei Ford, care ne-a mulțumit pentru tot ceea ce am făcut în acea zonă. Practic, cam la tot ce s-a întâmplat pe acolo am ținut cont de solicitările și de doleanțele lor, și în ceea ce privește configurația străzii, dar mai ales cu acele balize, pentru că este cam ultimul lucru care se așteaptă acolo. Vorbim despre balizele acelea de tip New Jersey, care separă cele două sensuri de circulație și care au fost o solicitare a lor pentru a evita accidentele, întoarcerile de mașini sau traversări prin orice zonă a străzii. Ea se apropie de finalizare, se lucrează la ultimele finisaje, la trotuare și la montarea acelor balize, care sunt mobile și se montează foarte ușor”, a explicat primarul Craiovei.

Gârlești, fără trotuar pe o anumită porțiune

Policlinica Buna Vestire Craiova

Acesta a amintit și de strada Gârlești, unde lucrările ar urma să demareze în curând. Aici a fost o problemă legată de trotuare, pe o parte a străzii acestea lipsind. Edilul-șef a spus că este vorba despre modul în care au fost construite proprietățile mai vechi din zonă, acestea întinzându-se până în carosabil.

De la Henry Ford, putem trece la strada Gârlești, cea care a mai avut și are ceva probleme. A fost o problemă și sper că la ora aceasta va fi rezolvată. Este legată de trotuarele de pe această stradă. Proiectul a avut trotuare, a fost conceput cu trotuare, problema este că sunt zone pe această strada în care proprietățile vin până în carosabil. Strada Gârlești, pe sensul de înaintare înspre bariera de calea ferată, are pe partea dreaptă proprietăți vechi, dinainte de anii 90, ale căror garduri și lucrări cadastrale vin până în carosabil. Practic, nu este loc să se execute trotuarul. Proprietățile de pe partea stângă sunt proprietăți noi, construcții care sunt făcute după anii 90, și unde s-a respectat acel minim de 4,5 metri din axul drumului. De aceea, pe partea stângă se pot executa trotuare, pe partea dreaptă nu. Probabil că, în viitor, dacă cetățenii hotărăsc să își retragă gardurile și pentru că sunt garduri vechi și să predea această porțiune la primărie pentru a intra în domeniul public, probabil că poate fi luată în considerare și această dorință. Noi am decis că proiectul nu poate să stagneze”, a spus Mihail Genoiu.

Se caută fonduri pentru un pasaj peste sau pe sub calea ferată

Acesta a explicat că se caută încă o soluție de finanțare pentru un pasaj, peste sau pe sub calea ferată, pentru a înlesni circulația pietonilor în zonă.

Căutăm în continuare fonduri pentru un pasaj peste sau pe sub calea ferată. Este o problemă, o știm cu toții, o știu și eu, este veche, dar nu am avut pasaje pe aceste axe (de finanțare – n.r.) și nici nu putem să îl finanțăm. Când vom găsi finanțare, o să îi dăm drumul, probabil că până atunci o să demarăm o procedură de studiu de fezabilitate, ca să ne lămurim dacă trebuie să fie suprateran sau subteran”, a conchis Genoiu.

Politica