Actualitate, Economie, Olt, Oltenia

Slatina – „elementul cheie al strategiei Prysmian”

prysmian

Prim-vicepreşedintele Telecom Business din cadrul Prysmian, Philippe Vanihle, spune că fabrica pe care grupul italian a deschis-o, săptămâna trecută, la Slatina, va produce aproximativ 25% din fibra optică de pe piaţa europeană, facilitatea de producţie din judeţul Olt fiind un element cheie al strategiei de viitor a Prysmian Group.

Vanihle spune că piaţa telecom este una care continuă să se dezvoltate, România fiind una dintre cele mai avansate ţări în ceea ce priveşte extinderea reţelei de fibră optică. „Piaţa telecom se mişcă. În prezent pentru cele şapte miliarde de oameni din lume, sunt aproximativ 10 miliarde de dispozitive interconectate. Toţii analiştii spun că, până 2020, aceste 10 miliarde vor deveni 50 de miliarde. Asta înseamnă că trebuie să conectă aproximativ 10-15 miliarde de dispozitive pe an, în următorii ani. Întrebarea este nu dacă voi fi pregătiţi pentru asta, ci cum să ne pregătim. Dacă suntem o comunitate de afaceri sau o companie, trebuie să fim pregătiţi pentru această «revoluţie» a lumii. Ca să fii pregătit, pentru o comunitate, înseamnă să ai infrastructură, iar infrastructura începe cu un o reţea de fibră optică bună. Toate ţările din lume sunt ocupate cu acest lucru, sunt clienţii noştri. Unele ţări se mişcă repede, altele nu. România, în Europa, este un exemplu, pentru că România este una dintre cele mai avansate ţări în ceea ce priveşte extinderea reţelei de fibră optică. Aşadar, toată lumea vrea să construiască o infrastructură cu fibră, iar în prezent nu este destulă fibră pentru toţi. Aşa că dacă cineva crede că această afacere se va opri, să zicem, anul viitor, nu este cazul. Este o afacere care creşte, care va continua să crească, la nivel mondial, timp de mai mulţi ani”, a declarat prim-vicepreşedintele Telecom Business din cadrul Prysmian.

Philippe Vanihle spune că următoare etapă în dezvoltarea infrastructurii de fibră optică este reprezentată de reţeaua 5G, iar Prysmian Slatina va putea să livreze infrastructura necesară pentru dezvoltarea acestei reţele. „Noi europenii, Prysmian, trebuie să ne gândim cum ne vom comporta în această piaţă. Astăzi, suntem lideri, iar din această postură lucrăm pe trei paliere. În primul rând, vom vrea să avem cel mai bun cost posibil pentru produsele noastre, pentru a putea să intrăm în competiţie cu toată lumea – chinezi, japonezi, americani. De asemenea, vrem să avem destulă capacitate de producţie pentru a merge cu trendul pieţei, care este în creştere, pentru a nu ne dezamăgi clienţii. Piaţa, în prezent, este de 450 de milioane de kilometri de fibră optică, în fiecare an. Vă puteţi imagina asta? Această piaţă avea doar 100 de milioane de kilometri, în 2011, la vârful aşa-numitei «bule a internetului». Acest lucru înseamnă că lumea investeşte în infrastructura cu fibră optică. Prysmian este liderul, Prysmian investeşte în capacităţi de producţie şi, mai mult decât atât, Prysmian lucrează la inovaţie pentru a fi, în mod permanent, pentru următoarele evoluţii: 5G, în loc de 4G din prezent. 5G vine pentru tehnologia mobilă şi trebuie să fim pregătiţi. Vin automobilele autonome şi trebuie să fim pregătiţi. Aceste lucruri nu sunt posibile fără o reţea bună de fibră optică”, a mai declarat reprezentantul grupului italian.

Fabrica din Slatina va produce aproximativ 25% din fibra optică de pe piaţa europeană”

Vanihle a adăugat că Slatina este elementul cheie al strategiei Prysmian pentru viitor. „Nu avem nevoie de Slatina doar pentru costuri, nu doar pentru capacitatea de producţie, avem nevoie de Slatina pentru inovaţie şi dezvoltare. Trebuie să devină şi mai mult un centru de excelenţă, de nivel mondial, în piaţa fibrei optice. În prezent, Slatina este cea mai mare fabrică de fibră optică din Europa, în mod clar. O să continuăm investiţiile în utilaje, în extinderea facilităţii de producţie. De asemenea, investim foarte mult în resursele umane, în know-how şi vom continua să investim pentru că această fabrică va fi un centru mondial de excelenţă. Prysmian Group nu este oportunist. Atunci când Prysmian vine undeva, vine să rămână pe termen lung. Asta vom face şi vom investi. Credem că, după extinderea din ultimii ani, este ceva ce va deveni realitate, aici, pentru că am demonstrat deja. Această fabrică va produce aproximativ 25% din fibra optică de pe piaţa europeană, ceea ce înseamnă că un cablu din patru, care se regăseşte în Europa, va fi produs aici. Acest aspect ar trebui să vă facă să vă daţi seama despre ce planuri avem cu fabrica din Slatina”, a conchis Philippe Vanihle.

Cea mai mare fabrică de cabluri de fibră optică din Europa a fost lansată, săptămâna trecută, la Slatina, de către oficialii Concernului Prysmian. Noua unitate se află în Parcul Industrial Slatina.

Aceasta nouă fabrică face parte din seria investițiilor Grupului Prysmian în fabrici de cabluri de fibră optică și electrice, în valoare de 250 de milioane de euro pe o perioadă de trei ani, la nivel global. Cu o capacitate anuală de producție de peste 8 milioane de kilometri de cablu de fibră optică, fabrica din Slatina este una dintre cele mai mari de acest tip și utilizează cele mai avansate tehnologii industriale și know-how, oferindu-i capacitatea de a răspunde cererii tot mai mari de cabluri optice la nivel mondial, pentru implementarea de noi rețele de telecomunicații de mare viteză.

Previous ArticleNext Article
Comentarii
Optimization WordPress Plugins & Solutions by W3 EDGE