Demersuri pentru reabilitarea Podului Olt: „Dacă s-ar întâmpla ceva, nu prea avem variantă de ocolire viabilă pe termen lung”

Home Actualitate Demersuri pentru reabilitarea Podului Olt: „Dacă s-ar întâmpla ceva, nu prea avem variantă de ocolire viabilă pe termen lung”
Demersuri pentru reabilitarea Podului Olt: „Dacă s-ar întâmpla ceva, nu prea avem variantă de ocolire viabilă pe termen lung”

Reprezentanţii Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Slatina au reluat diligenţele pe lângă noua conducere a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere privind realizarea proiectului care vizează reabilitarea Podului Olt.

Directorul SDN Slatina, Adrian Motorga, a declarat că subiectul s-a aflat pe ordinea de zi a ultimei şedinţe operative, de săptămâna trecută, la care a participat şi unul dintre directorii adjuncţi ai CNAIR. Drumarii olteni au explicat importanţa Podului Olt pentru reţeaua de drumuri din judeţ şi din regiune. „Am avut o discuţie la ultima şedinţă operativă de săptămâna trecută, unde a fost prezent şi directorul adjunct de la Bucureşti. I-am adus la cunoştinţă problemele şi i-am explicat că podul de la Slatina este un punct critic pe toată reţeaua de drumuri care traversează judeţul Olt şi că dacă s-ar întâmpla ceva, nu prea avem variantă de ocolire viabilă pe termen lung”, a declarat Motorga.

Proiectul de reabilitare a Podului Olt s-ar ridica la aproximativ opt milioane de euro, iar reprezentanţii Ministerului Transporturilor spuneau, în urmă cu doi ani, că documentaţia a fost deja finalizată. Între timp, odată cu schimbarea de guverne, conduceri ale ministerului şi reorganizări ale Companiei de Drumuri, nu se mai ştie nimic concret referitor la acest proiect.

Un crater din pod, de 30 de centimetri pătraţi, reabilitat după opt luni

Între timp, o societate de construcţii din judeţul Dolj şi-a adjudecat licitaţia pentru repararea craterului care a apărut pe Podul Olt, încă din vara anului trecut. Cu toate acestea, va mai dura până când lucrările de reparaţie vor începe, traficul rutier fiind închis pe durata acestora. „Licitaţia a fost adjudecată, într-un final, de către un constructor din Filiaşi. Acesta trebuie să facă, de acum, o serie de proceduri. În sensul că trebuie să prezinte un plan de management al traficului pe perioada execuţiei lucrării. Se pare că astăzi va veni cu el. Acel plan de management trebuie verificat de noi, aprobat de către Poliţia Rutieră. Probabil că va fi oprită circulaţia, la un moment-dat, pe perioada execuţiei, pe vreo cinci-şase ore în timpul nopţii, aşa cum s-a întâmplat şi data trecută. Avem nevoie de aprobarea Poliţiei Rutiere, de la Bucureşti, de la IGPR. Va mai dura ceva timp. Noi facem un dosar pe care îl trimitem la Craiova, de aici dosarul este trimis la Bucureşti şi tot aşa”, a mai afirmat Motorga.

El a adăugat că, cel mai probabil, lucrările se vor desfăşura într-o noapte de sâmbătă, în primul week-end al lunii aprilie. Pe durata executării lucrărilor, traficul rutier pe Podul Olt va fi restricţionat total. „Noi, în principiu, am dori să se execute lucrarea în primul weekend din luna următoare, sâmbătă noaptea. Atunci, traficul rutier va fi restricţionat total, cu variantă de ocolire pe la Strejeşti – Mamura, aşa cum a fost şi data trecută, deci pe barajul Hidroelectrica şi cu ieşire în DN64. Este posibil să nu terminăm toate procedurile şi să se amâne executarea lucrării”, a mai declarat directorul SDN Slatina

Groapa respectivă a apărut în placa de beton a Podului Olt, pe 26 iulie 2017, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare.