sâmbătă, aprilie 20, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Primăria Slatina cheltuieşte 48 milioane lei pentru reabilitarea unei străzi ce serveşte drept variantă ocolitoare şi se află într-o stare deplorabilă

Tronsonul de străzi din Slatina format din bulevardul Constantin Brâncoveanu şi străzile Piteşti şi Oituz, care serveşte drept variantă de ocolire pentru oraş, va fi reabilitat de primărie, bugetul ajungând la aproape 48 milioane lei, potrivit unui proiect de hotărâre.

Potrivit indicatorilor tehnico-economici, valoarea totală a investiţiei se ridică la 47.744.719 lei, TVA inclus, planul municipalităţii fiind să eşaloneze lucrarea pe doi ani. Primăria vrea să reabiliteze, separat, fiecare dintre străzile care formează varianta ocolitoare a municipiului. Astfel, pentru bulevardul Constantin Brâncoveanu, investiţia se ridică la 7.152.424 lei, pentru strada Oituz – 19.103.315 lei, iar pentru strada Piteşti – 21.488.980 lei.

Un proiect privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru această investiţie va fi supus votului consiliului local, marţi.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Varianta Oituz este strada din Slatina pe care se desfăşoară cea mai mare parte a traficului greu care trece prin municipiu, în lipsa unei centuri ocolitoare. Din această cauză, artera de circulaţie se află într-o stare foarte proastă prezentând denivelări şi chiar se află în riscul de a se surpa, fiind situată pe o colină.

În trecut, administraţia locală a încercat să determine Ministerul Transporturilor şi Compania de Drumuri să reabiliteze varianta Oituz, având în vedere că cele mai multe turisme care o tranzitează sunt din afara municipiului, chiar din afara judeţului.

Lipsa unei intervenţii – risc de surpare

În acest sens, în 2012, Consiliul Local Slatina şi-a dat acordul pentru predarea către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a sectorului de drum în lungime de doi kilometri din DN 65-E574, care trece prin municipiu între kilometrul 52 şi kilometrul 54, şi a străzii Oituz, în lungime de 1,750 de kilometri. Într-un referat de specialitate, ataşată acestei hotărâri, se arăta că, în cazul în care nu vor fi făcute lucrări de consolidare a versantului peste care trece strada Oituz, există riscul surpării arterei. Mai mult, un alt risc este ca circulaţia rutieră, pe ruta Craiova-Piteşti, să se congestioneze la cele două intrări în municipiul Slatina. În acelaşi referat de specialitate se explica faptul că municipalitatea nu poate să susţină financiar lucrările pentru consolidarea variantei Oituz. Acest fapt se datorează şi faptului că Primăria Slatina este implicată în cofinanţarea unor proiecte europene, dar trebuie şi să asigure banii pentru lucrări finanţate din bugetul local.

Politica