vineri, martie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Liberalii își asumă dezvoltarea infrastructurii în regiunea Oltenia

Incapacitatea de a furniza infrastructura şi serviciile aferente ei, constituie unul dintre obstacolele majore în accelerarea sau măcar, menţinerea unui ritm de dezvoltare. Statisticile noastre arată că investițiile în infrastructură se concentrează în Transilvania, Muntenia și prea puțin în Moldova și Oltenia. În Oltenia, practic, infrastructura nu există, în condiţiile în care nu poate satisface necesitățile cetățenilor sau ale producătorilor. Lipsa logisticii în privința transportului, a dus la scăderea potențialului investițional în zonă și implicit la lipsa locurilor de muncă. Nu există nicio autostradă sau drum de mare viteză care să traverseze Carpații și să lege rapid această zonă de restul țării noastre.” Asta susțin liberalii din regiunea Oltenia.

Din aceste considerente, candidaţii Partidului Naţional Liberal pentru Parlamentul României din judeţele componente ale Regiunii de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia (Dolj, Gorj, Olt, Mehedinţi şi Vâlcea) au semnat, vineri, la Craiova, un angajament prin care îşi asumă susţinerea şi urmărirea îndeaproape, cu toate mijloacele parlamentare şi legislative disponibile, a tuturor proiectelor de infrastructură de transport din această regiune.

Venim cu un manifest pe care ni-l asumăm, acela de a ridica Oltenia, de a o debloca din punct de vedere economic și principala modalitate este de a dezvolta infrastructura feroviară, rutieră, fluvială, aeriană. Doljul va fi marele beneficiar al acestui memorandum pe care îl semnăm. Este județul cu cea mai dezvoltată rețea în ceea ce privește numărul de kilometri dar nu și ca modernizare. Documentul pe care îl semnăm este rezultatul unei discuții îndelungate”, a spus Nicolae Giugea, președintele PNL Dolj.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Cristian Buican, președintele PNL Vâlcea și secretar regional al partidului, a venit cu lămuriri: „Acest document nu este unul politic, ci unul tehnic. A fost elaborat de către comisia de Transporturi a PNL și reprezintă nu numai viziunea noastră despre modul în care ar trebui dezvoltată infrastructura în Oltenia, ci acest document conține elemente din strategia de dezvoltare teritorială a României, din Masterplanul de Transport și din planul de amenajare al teritoriului național. Credem că acest document este unul care ar trebui să stea la baza tuturor investițiilor în infrastructură din Oltenia. Oltenia este astăzi o provincie izolată din punct de vedere economic de restul țării și de Uniunea Europeană și tocmai din acest motiv. Doar o infrastructură de transport europeană va permite Olteniei o dezvoltare economică susținută.”

Gigel Știrbu, președintele PNL Olt, a adăugat: „Și Oltul este un mare beneficiar al masterplanului de transport care credem că va fi pus în aplicare de un guvern liberal. Credem că prin punerea în aplicare a acestui Masterplan pe Transport, Oltenia va intra în rândul regiunilor dezvoltate din punct de vedere economic. Pirelli, Ford au investit în urma unor promisiuni ale guvernelor anterioare cum că infrastructura va fi pusă la punct. Promisiunile nu au fost puse în aplicare. Considerăm că odată pusă la punct această infrastructură, Oltenia va deveni o regiune plină de bunăstare și cu un nivel de trai ridicat.”

Președintele PNL Mehedinți, Virgil Popescu, a declarat că își dorește dezvoltarea turismului fluvial în județ.

Îmi doresc ca Drobeta Turnu Severin să aibă un terminal de containere și un port turistic. Zona, Clisura Dunării este extraordinar de frumoasă, Orșova este o perlă a Dunării nepusă în valoare. Îmi doresc ca turiștii care trec pe Dunăre, cu vase de croazieră de la Viena spre Constanța, să oprească în Drobeta Turnu Severin. Eu cred că, împreună cu un guvern liberal, aceste lucruri pot fi înfăptuite”, a afirmat Virgil Popescu.

La Craiova a fost prezent și Dan Vîlceanu, președintele PNL Gorj, acesta declarând:”Fostul premier Victor Ponta a lăsat Gorjul izolat. Acest județ se zbate în sărăcie. Venim aici pentru a schimba soarta Olteniei. Fără investiții în infrastructură nu există economie. Fără investiții Oltenia se va zbate în continuare în sărăcie”.

Colegii din Oltenia au un singur țel: prosperitate în regiune, reducerea decalajelor dintre Oltenia și celelalte regiuni, iar principala pârghie pentru reducerea decalajelor este o infrastructură așa cum trebuie”, a completat Alina Gorghiu, președintele PNL.

Masterplanul nu poate fi modificat, dar se va urmări respectarea lui

Secretarul regional al PNL, Cristian Buican, a explicat că angajamentul semnat vineri de liberali nu înseamnă modificarea Masterplanului de Transport, acest lucru nefiind posibil întrucât documentul a fost agreat cu Uniunea Europeană, ci înseamnă urmăriea punerii în practică a proiectelor prevăzute. Totodată angajamentul prevede și alte proiecte pentru dezvoltarea infrastructurii în regiune, neconsemnate în masterplan.

Este o concepție a comisiei de transporturi a PNL, la care au venit propuneri din partea fiecărui județ din Oltenia. Colegii de la Dolj, de exemplu, au venit cu propuneri precum portul cultral de la Cetate sau port turistic la Rast. Sunt lucruri care nu se află în Masterplanul de Transport dar pe care noi le-am primit de la colegii noștri ca priorități ale grupului de parlamentari ai PNL în următoarea perioadă.  În ceea ce privește masterplanul de transport nu putem face nicio modificare pentru că el a fost agreat cu Uniunea Europeană. Noi vrem să ne asigurăm că sunt respectate finanțările pe acest masterplan și termenele stabilite. Pe lângă aceasta, ne propunem crearea unui fond care să finanțeze și alte obiective de infrastructură care nu există în masterplan și pentru care nu există altă bugetare”, a explicat Buican.

Cea mai așteptată investiție prevăzută în Мasterplanul General de Transport al României al României, aprobat prin Hotărârea de Guvern 666/2016, aprobat şi publicat în Monitorul Oficial al României, este autostrada Craiova-Pitești.

Proiectul de Autostradă  Craiova – Piteşti se aflăîn strategia de implementare a Masterplanului General de Transport al României pe lista lungă (n.r-locul 7), în prima perioadă  de implementare (2016-2018). Acest sector are o lungime de 124.30 km  şi valoare estimată de 645.47 mil. euro fără  TVA”, după cum transmite Ministerul Transporturilor.

Viziunea PNL pentru infrastructura din Oltenia

În momentul de faţă, atât în ceea ce priveşte componenţa proiectelor din Master Planul de Transport al României, cât şi prevederile Strategiei de Dezvoltare teritorială a României – România Policentrică 2035, regiunea Oltenia reprezintă o regiune de interes, cu o serie de proiecte de infrastructură de transport propuse pentru următorii 14 ani. În concluzie, pentru dezvoltarea întregii regiuni Oltenia, se impune respectarea termenelor şi proiectelor asumate în cele două documente programatice. Acest angajament semnat astăzi are rolul de a oferi garanţii suplimentare în vederea implementării acestor proiecte, în termenele stabilite. Avem nevoie de resurse, deoarece fondurile europene vor acoperi numai aproximativ 55% din investiţiile din Master Plan. Cealaltă parte din sumă va proveni fie de la buget, fie prin modalităţi mai puţin folosite până acum: parteneriat public-privat, credite externe. Pentru PNL, implementarea acestor proiecte reprezintă prioritatea numărul unu, fiind singura şansă pentru stimularea dezvoltării economice şi ieşirea din sărăcie şi înapoiere.

Conform Strategiei de Dezvoltare Teritorială a României sunt definite mai multe axe majore de dezvoltare, printre care şi: Bucureşti – Craiova;Craiova – Piteşti – Braşov, Craiova – Deva – Oradea, precum şi Axele cu potenţial de dezvoltare la nivel intra-regional, de-a lungul reţelelor hidrografice: Valea Mureşului şi Valea Târnavei Mari în regiunea Centru, Valea Oltului în Regiunea Oltenia, Văile Siretului, Bistriţei sau Trotuşului în Regiunea de Nord-Est, etc.

După cum se poate observa sunt trei axe inter-regionale care străbat Oltenia pe direcţiile Est-Vest, Nord-Sud şi Sud-Vest – Nord-Est plus o axă intra-regională Nord-Sud, de-a lungul Oltului. Pe aceste axe se vor concentra investiţiile majore de infrastructură pentru perioada 2017-2020, urmând ca în perioada 2021-2030 să fie dezvoltată axa Craiova-Timişoara (Est-Vest) şi Craiova-Calafat-Bulgaria (Nord-Sud). Master Planul sau Strategia de Dezvoltare Teritorială a României: PNL va milita pentru implementarea consecventă a acestor două documente, preocupându-se în mod principal de identificarea resurselor financiare necesare şi de promovare a competenţei şi profesionalismului în instituţiile responsabile. Considerăm că realizarea unei infrastructuri moderne de transport care să ofere un grad de conectivitate mai mare acestei regiuni reprezintă şansa unei dezvoltări durabile sănătoase şi principalul vector al creşterii atractivităţii competiţionale a regiunii în vederea atragerii de investiţii”, au transmis liberalii într-un comunicat de presă.

Miting liberal la Craiova: „Țara asta n-are nevoie de tirani, are nevoie de cinste”

Liberali din toată Oltenia au venit, vineri seara, la Craiova, la mitingul de susținere a candidaților PNL la alegerile parlamentare și a premierului Dacian Cioloș.

Evenimentul a fost organizat pe esplanada Teatrului Național „Marin Sorescu”. Pe scenă au urcat candidații din Oltenia, primarii din Timișoara, Arad, Oradea, dar și liderii organizațiilor PNL din Argeș și Teleorman.

Invitați speciali au fost președintele PNL, Alina Gorghiu, și ministrul Muncii, Dragoș Pîslaru.

Vă iubesc şi mulţumesc Oltenia că sunteţi astăzi alături de noi! Eram în drum spre dumneavoastră şi îmi spuneau unii, alţii nu merge în Oltenia pentru că este resemnare. Vă  spun că de o ora jumătate în mulţime văd cea mai frumoasă adunare a speranţei la care puteam să fim. Vă  mulţumesc că aveţi parte de oameni curajoşi, de o zona cu un potenţial extraordinar şi în numele Partidului Naţional Liberal vă  spun un lucru. Am o datorie de onoare, să reduc decalajele între Oltenia şi Ardeal, altfel nu ne mai numim Partid Naţional Liberal. Avem o obligaţie de onoare pentru toată Oltenia să facem locuri de muncă. Să ne uităm la Bihor, să ne uităm la Timiş, să ne uităm la Arad, la Cluj, la Braşov şi la alte judeţe care nu au şomaj, care nu dau ajutoare sociale doar că să creeze dependenţă, care au parcuri industriale şi investitori astfel încât să avem bunăstare pentru cetăţenii noştrii. (…) Există doar două drumuri, un drum înainte, cu Oltenia înaite, cu România, PNL şi Cioloş înainte. Şi o Românie a dezăndejdei, o Românie săracă şi dependentă de un stat clientelar pe care l-ar putea conduce un condamnat definitiv, numele lui fiind Dragnea. România este o ţară bogată. România ar putea să aducă şi în Oltenia o administraţie sănătoasă de dreapta, bunăstare. Ştiţi cum văd PSD-ul? E un bărbat bine îmbrăcat într-un autobuz care după ce ţi-a furat din buzunar se uită senin la tine şi îţi spune:Cum? Eu am vrut să îţi bag portofelul la loc, să îţi dau mai mulţi bani. Nu mai credeţi în minciuni, spuneţi-le prietenilor, spuneţi-le oltenilor, indiferent de unde sunt din Dolj, din Mehedinţi, din Olt, de oriunde ar fi că iluziile împachetate frumos nu ţin de foame, că iluziile împachetate în poleială miros urât, că tot ce înseamnă demagogie şi populism, vă  vine o zi, vă  vine două zile, dar după ne costă viitorul. Partidul pe care îl conduc a făcut greşeli şi nu una, nu două, a făcut multe greşeli pe care şi le-a recunoscut şi asumat de-a lungul vremii. Astăzi însă face cel mai bun lucru pentru România, a adus schimbarea clasei politice. Am venit cu 60% oameni noi pe listele de parlament iar din aceştia de pe locuri eligibile, 30% sunt tineri sub 35 de ani. Dragii mei, e un partid care îşi asumă schimbarea dar are nevoie de sprijin. Vă  spun un lucru este foarte greu cu fumigenele electorale pe care PSD-ul le aruncă în fiecare zi dar nu imposibil. Cu voi, cu adevărul de partea noastră vom învinge pe 11 decembrie. Pentru că ştim, pentru că putem şi pentru că vrem!”, a spus Alina Gorghiu celor prezenți la miting.

Întrebată de ce premierul Dacian Cioloș nu participă la eveniment, deși mitingul a fost promovat cu imaginea premierului, Alina Gorghiu a declarat: „Nu l-am invitat pe primul-ministru la acest miting, mai avem un miting la Iași, nu l-am invitat nici acolo. Nu din alte rațiuni, ci pur și simplu pentru că la Craiova avem invitat un ministru care va vorbi cu oamenii”.

Cioloş a transmis însă un mesaj care a fost prezentat pe un ecran instalat pe esplanada Teatrului Naţional. Astfel de mesaje au transmis și Neagu Djuvara şi Mircea Ionescu Quintus.

Oficialul prezent la Craiova a fost Dragoș Pîslaru, ministrul Muncii, care i-a îndemnat pe cei prezenți la miting să voteze cu Dacian Cioloș.

Dragoș Pîslaru, ministrul Muncii, a spus vineri, la mitingul electoral organizat de  PNL la Craiova, că s-a alăturat echipei premierului Dacian Cioloș „știind că este un profesionist desăvârșit, iar omul Dacian Cioloș este și mai valoros de atât”.


„Votându-l pe Dacian Cioloș votăm onestitate. Țara asta nu mai are nevoie de tătuci, de despoți luminați,  n-are nevoie de tirani. Are nevoie de bun simţ, de onestitate şi de cinste. De aceea votăm Dacian Cioloş”, 
a spus ministrul de pe scena amplasată pe esplanda Teatrului Național „Marin Sorescu”.

Pîslaru a venit la mitingul electoral purtând un fular al echipei de fotbal Universitatea Craiova, afirmând că această echipă a fost desființată din cauza corupției.

Vorbeam de o iubire alb-albastră. În anii de până la Revoluție, Oltenia, Craiova și Craiova Maxima au fost simboluri ale luptei împotriva sistemului. După Revoluție am simțit pe propria noastră piele cum o echipă, un mit a fost devastat din cauza corupției, infractorilor și cei care desființat echipa. Ei bine, la alegerile din 11 decembrie împotriva corupţiei şi a celor care desfiinţează visurile oamenilor luptăm”,  a afirmat  Pîslaru.

Acesta a adăugat că la alegerile din 11 decembrie „miza este mai mare între a alege un om onest și un mustăcios penal” și că oamenii trebuie să aleagă valori precum „cinstea, onestitatea, munca, asumarea destinului individual.”

Ministrul le-a transmis liberalilor care au participat la miting că executivul de la București a creat în acest an 154.000 locuri de muncă.

Am spus de la început, trebuie să alegem între muncă și nemuncă și să creăm locuri de muncă. Și am creat în acest an 154.000 locuri de muncă, iar de luni se va crea un pachet de sprijin tocmai pentru mobilitate și creare de locuri de muncă. Dumneavoastră cei care chiar aveți nevoie de locuri de muncă, nu trebuie să vi se dea pește ci undița, cu toții trebuie să vă creați destinele”,  a mai spus ministrul.

 

Comandat de PNL Dolj, CUI mandatar financiar 11160004. Executat de Inter Regional Media SRL-D.

Politica