joi, aprilie 25, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Linia de tramvai, gata de recepție. Calea București se reabilitează până la sfârșitul anului

Recepția lucrărilor de reabilitare a căii de rulare a tramvaiului se va realiza în câteva zile. Cu toate acestea, șantierul de pe Calea București nu se va închide în totalitate. Mai sunt și alte lcurări de executat, iar autoritățile locale anunță că totul va fi gata la sfârșitul acestui an.

„Linia de tramvai, calea de rulare a fost un proiect care s-a finalizat, zilele următoare urmează a se face recepția lucrării. A avut tronsonul din Caracal, bulevardul Decebal, Calea București, Titulescu, Calea Severinului până la depoul de tramvaie, este tot tronsonul care a fost reabilitat. Partea de electrică, de cablu, de alimentare și firul de contact sunt în derulare pe acest proiect și împreună cu partea de asfaltare care se finalizează la sfârșitul anului. După finalizarea proiectului integral, atunci vor circula și tramvaiele, mai devreme de sfârșitul anului, nu vor putea circula, în luna noiembrie-decembrie în funcție și de constructor cum se mișcă, se finalizează. Pe partea căii de rulare a tramvaielor se va închide șantierul în zilele următoare, este vorba de câteva zile, constructorul a făcut deja solicitarea pentru recepție. În rest se lucrează la cablu, șanțul acela care deranjează pe trotuare și o să avem la nivelul Primăriei o discuție cu constructorul să urgenteze partea de astupare a șanțului, acolo unde s-a introdus cablul să dispară disconfortul, se lucrează la partea de asfaltare și se va lucra la firul aerian, firul de contact care culisează tramvaiul, fiind cea de-a treia lucrare”, a declarat Mihail Genoiu, viceprimar Craiova.

Până la sfârșitul anului, șoferii, dar și pietonii mai suportă ambuteiajul creat atunci când tranzitează Calea București.

Policlinica Buna Vestire Craiova

„Este în continuare un deranj ca pe orice șantier, dar acolo când trebuie să faci ceva, trebuie să suporți o perioadă. Era foarte simplu așa cum constructorul a cerut inițial, predarea întregului amplasament, închiderea circulației pe Calea București. Am preferat soluția de compromis pentru că era destul de dificil să închidem în totalitate circulația. Au fost și disfuncționalități pe care le-am recunoscut, atât din cauza dirigintelui de șantier, poate și a noastră, a constructorului, în sensul că lucrările nu au fost așa bine corelate, în așa fel încât disconfortul să fie minim. Dar una peste alta,se asfaltează, tronsonul de intrare în oraș este aproape finalizat, mai sunt câteva zeci de metri, poate o sută cel mult, între Facultatea de Mecanică și Podul Electroputere de intrare în oraș, iar zilele următoare dacă ne lasă și vremea, se va trece la tronsonul de ieșire din oraș”, a mai adăugat viceprimarul Mihail Genoiu.

Pista pentru bicicliști, de pe Calea București, lată de un metru

Pe principala arteră din oraș se execută și cea de-a două pistă pentru bicicliști, din Craiova. Internauții au comentat că dimensiunile pistei nu ar fi conforme cu standardele impuse. Viceprimarul Mihail Genoiu a explicat situația.

„Este o pistă de bicicliști pe toată Calea București, începând de la Podul Electroputere și până la intersecția cu Carol, unde este giratoriul la ora aceasta, pe ambele sensuri. Se lucrează la ea, pista de bicicliști trebuie să aibă lățimea de un metru, este standardizată prin normative și un metru înțelegând inclusiv bordurile care o despart, atât de trotuar, este o bordură mică cât și de partea carosabilă, în speță acolo unde sunt parcări sau chiar carosabil, este o bordură mare. Bordura mare are 20 centimetri lățime, bordura cea mică dinspre trotuar are lățimea de zece centimetri, iar pista, partea de asfalt are 70 centimetri. Deci, împreună sunt 100 centimetri, deci un metru la același nivel pentru că asfaltul se toarnă la nivelul bordurilor și suprafața de rulare este aceeași cu bordurile. Lucrările la această pistă au început în luna mai odată cu începerea proiectului, este vorba de proiectul de reabilitare a Căii București, proiect european și se finalizează odată cu traseul Calea București, la sfârșitul anului 2015. Au fost discuții în sensul că nu are un metru de asta am și făcut observația că metrul se măsoară din exteriorul bordurilor și are un metru. Au mai fost discuții că trebuia să existe și o zonă de protecție de 25 centimetri, stânga dreapta, în așa încât erau puse niște fotografii cu o mașină care venea lângă bordură și botul mașinii încăleca jumătate din pista de bicicliști. Dar era, zic eu, o fotografie tendențioasă,pentru că acolo apărea o mașină de teren, un model SUV foarte mare, și într-adevăr la mașina aceea ocupa. Așa, întotdeauna va exista una și mai mare și indiferent ce zonă de protecție am asigura noi s-ar găsi o mașină mare care parchează și deranjează. Trebuie să mai avem și simț civic, să ne comportăm civilizat ca să nu deranjăm. Pistele sunt proiectate și executate după toate standardele în vigoare”, a explicat Mihail Genoiu.

Reprezentanții Primăriei intenționează să acceseze fonduri europene și pentru achiziționarea de noi tramvaie.

„Așteptăm să ne orientăm puțin la proiectele europene care au apărut pe noua axă-2021 să vedem ce posibilități de achiziție de tramvaie noi avem și probabil și restul căii de rulare a tramvaielor pentru că așa cum am spus tronsonul pe care s-a modernizat linia de tramvaie este în totalitate, probabil și restul tronsoanelor vor intra într-o perioadă de modernizare”, a concluzionat viceprimarul Mihail Genoiu.

 

 

Politica