vineri, martie 29, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

CNADNR, pe un butoi cu pulbere. Angajaţii din Oltenia au început să vorbească: Șpăgi şi încălcări ale legii

Procurorii DIICOT anchetează modul în care peste 2.000 de societăţi din Oltenia funcţionează fără autorizaţie de la CNADNR, deşi au puncte de lucru pe marginea drumurilor naţionale. Reclamaţia a fost făcută de un angajat al Companiei de Drumuri, care spune că şefii au tolerat societăţile pentru că sunt conduse de oameni politici influenţi din judeţele Olteniei, informează digi24.ro.

DIICOT a fost sesizată în 2013 asupra acestui fapt, de Claudiu Ţuţulan.

Un control demarat de Compania Naţională de Drumuri, arată digi24.ro, a scos la iveală că în toată Oltenia sunt 2.246 de obiective ai căror patroni nu cotizează la bugetul de stat. Astfel s-ar fi pierdut peste 3 milioane de euro.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Între acestea se află şi o fermă deţinută de o rudă a şefului CJ Olt, Paul Stănescu.

Digi24 mai arată că printre agenţii economici fără autorizaţie se numără şi Aeroportul din Craiova, însă reprezentanţii instituţiei nu sunt de acord cu acuzaţiile celor de la CNADNR, deşi bucata de drum pe care se află Aeroportul a fost dată în administrarea Drumurilor Naţionale în urmă cu peste 7 ani de către Primăria Craiova.

Dosarul fusese închis anul trecut. În această lună, procurorul-şef al DIICOT Craiova a dispus redeschiderea lui şi începerea urmării penale in rem faţă de conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Craiova.

Potrivit legii, toţi agenţii economici care au acces la drumurile naţionale trebuie să obţină autorizaţie în momentul construirii şi să semneze un contract de utilizare a zonei de drum cu CNADNR.

 

Vamă fără cântar, buget de stat cu pierderi

 

O altă sesizare făcută de Ţuţulan, la Digi 24, se referă la faptul că la Vama Calafat nu există punct de cântărire, iar astfel, România pierde zilnic mii de euro.
„Conducerea CNADNR a preferat să nu punem instalaţiile de cântărire la Calafat. Este management defectuos”, susţine Claudiu Ţuţulan, angajat al CNADNR, la Agenţia de Control şi Încasări, potrivit digi24.ro.

Peste 30.000 de TIR-uri au trecut podul Calafat-Vidin doar luna trecută, iar în cei doi ani de când a fost inaugurat punctul de trecere a frontierei Calafat, pe aici au trecut peste 500.000 de autovehicule de tonaj mare, însă nici unul nu a fost cântărit şi taxat conform legii, notează sursa citată.

Autorităţile de la Agenţia de Control şi Încasare Calafat au început de curând amenajarea unui punct de control al TIR-urilor, unde vor fi cântărite şi taxate, însă mai durează până să se aplice legea, mai arată digi24.ro.

La o altă televiziune, Claudiu Ţuţulan, a relatat cum maşina sa i-a fost incendiată după ce a semnalat o serie de nereguli la nivelul DRDP Craiova, din cauza cărora rezultau pierderi în valoare de 3.600.000 de euro

 

Director suspendat din funcţie pentru dezvăluiri la tv

 

De curând, Alin Goga, a fost suspendat din funcţia de director adjunct la DRPD Craiova, de către conducerea CNADNR, după ce a participat la o emisiune televizată în care a afirmat că autostrada Sibiu-Orăştie trebuie închisă şi reconstruită, nepermiţând circulaţia în condiţii de siguranţă, şi a criticat compania.

De altfel, fostul director de investiţii la CNADNR, Alin Goga, a declarat, în cadrul emisiunii "Jocuri de Putere", că motivul pentru care i-a fost suspendat contractul individual de muncă, pe perioada cercetării disciplinare, a fost venirea sa la emisiunea de la Realitatea TV, din data de 30.07.2015, moderată de Rareş Bogdan, în cadrul căreia a dezvăluit neregulile din cadrul companiei.

Atât Goga, cât şi Ţuţulan au afirmat că CNADNR pierde, anual, 40 de milioane de euro. În cadrul aceleiaşi emisiuni, fostul director general al CNADNR, Liviu Costache, a afirmat că a fost supus unei cercetări disciplinare, condusă de o comisie din cadrul companiei, din cauza dezvăluirilor făcute despre problemele existente în teritoriu, datorate deciziilor eronate operate la nivelul CNADNR, mai arată sursa citată.
"Mă aşteptam pentru că nu pot decât prin frică să încerce să ţină sub capac acele mizerii care sunt în această companie. Din ce în ce mai mulţi oameni sunt dispuşi să vorbească şi e important că dacă o să vadă că, în instanţă, bineînţeles că o să câştig, este vorba de o cenzură absolut abjectă. Vineri dimineaţa, s-a dat o decizie de către domnul director general, Narcis Neaga, prin care s-a desemnat o comisie pentru certarea mea disciplinară şi mi s-a suspendat, totodată, şi contractul de muncă pe perioada cercetării disciplinare. A doua zi, când s-a dat decizia de începere a cercetării disciplinare, totodată, au zis 'cu data prezentei, se suspendă pe perioada cercetării disciplinare şi contractul individual", a declarat Alin Goga, la Jocuri de Putere.

Compania de Drumuri a transmis un comunicat de presă în care susţine că fişa de post semnată de toţi salariaţii CNADNR interzice acestora să acorde interviuri şi să furnizeze documente sau informaţii în legătură cu activitatea CNADNR în lipsa unui mandat acordat de directorul general.

"Având în vedere că domnul Alin Goga a afirmat că a participat la o şedinţă CTE unde a constatat că  «tratăm lucrurile cu superficialitate», că referitor la autostrada Orăştie – Sibiu  «nu există rezolvare tehnică în»acest moment, că  «s-a făcut o chetă de 250 de mii euro», că  «noi suntem cei mai inteligenţi şi cei mai buni, pe unde am ales să construim? Exact pe unde este cel mai prost», că  «angajaţii CNADNR vin de acasă cu casa de marcat, scot din priză casa CNADNR-ului şi pleacă acasă cu 8-9.000 RON pe tură», comisia de cercetare disciplinară a solicitat salariatului, ca în data de 28.08.2015 să se prezinte la comisie în vederea probării celor afirmate", arată CNADNR.

În luna iulie, la Realitatea TV, Goga declara: "Vă spun că suntem ca la «Meşterul Manole»: ce am construit şi am plătit: 150 de milioane de euro trebuie să scoatem tot afară şi – am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea – în condiţiile în care am ştiut că recepţionăm un lucru defect. A fost o pasivitate.  Acum o lună de zile am fost la o altă emisiune şi după patru zile am fost chemat la DNA. Sper ca mâine DNA-ul să fie la CNADNR. Nu poate să rămână aşa. Paroxismul la care s-a ajuns în CNADNR e departe de orice închipuire.  14 miliarde de euro am primit din 2007 până în prezent. Sunt bani care s-au dus şi pe întreţinere, pe investiţii, reabilitări şi avem o reţea care e jalnică, pentru că totul porneşte din interior: 6.000 de oameni şi 10 la sută sunt ingineri de drumuri şi poduri. Acolo doar 10 la sută sunt ingineri de drumuri, într-o companie eminamente tehnică. Sunt regionale care au patru ingineri de drumuri. În condiţiile în care am angajat toate specializările exotice, găsiţi papagali de toate culorile. Fiecare director şi-a angajat toate rudele. Nu este de astăzi, se perpetuează".

 

Vile de directori, cât Versailles-ul

 

Într-un interviu, acordat Gândul, în urmă cu câteva zile, Goga afirma că la nivelul companiei ilegalităţie sunt cunoscute, dar sunt acoperite. „Sunt nenumărate exemple şi nenumărate agenţii de control şi încasare pe care le-au verificat domnul Liviu Costache şi domnul Calmus Lucian( directori în CNADNR) şi au făcut rapoarte şi au rămas cu rapoartele. În rapoarte se spunea că fenomenul fraudei depăşeşte posibilităţile de stopare ale CNADNR-ului. Şi tu ştii lucrurile astea de ani de zile şi nu faci nimic? Credeţi-mă, nu mă bate gândul decât că există o gravă complicitate şi complicitatea aia nu este pe ochi frumoşi. Nu este că sunt eu prieten cu cineva. Este interes. Te protejez ca să îmi dai ceva”, afirmă Goga.

Directorul suspendat al CNADNR a mai declarat că „sunt directori care au case mai mari decât Versailles-ul şi care au lucrat toată viaţa lor la stat”.

 

Alin Goga a fost director al RAT Craiova în perioada iulie 2012 – februarie 2013.

 

 

Politica