joi, aprilie 25, 2024

Ultima ora

spot_imgspot_imgspot_imgspot_img

Sport

Protecţia Consumatorilor, verificări la unităţile financiar – bancare

Aproximativ 30 de consumatori au formulat reclamaţii cu privire la serviciile financiar-bancare, fiind aplicată măsura restituirii sumei de peste 3.000 de lei.
Reprezentanţii Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj  au efectuat acţiuni de control în vederea verificării aspectelor reclamate, care au privit existenţa de clauze sau comisioane abuzive în contractele de credit, refuzul restituirii sumelor depuse în vederea economisirii, nerespectarea clauzelor contractuale, operaţiuni fără acordul consumatorilor în contul de card, încheierea de poliţe de asigurare în numele consumatorului, fără acordul acestuia, perceperea de sume suplimentare contractului de credit, executarea silită a creanţelor, înregistrarea eronată în Biroul de Credit, majorarea cuantumului ratelor lunare, neefectuarea transferului de bani în cont card şi refuzul sau nefectuarea închiderii contului.

Din cele 29 de reclamaţii înregistrate, au fost soluţionate un număr de 27, două reclamaţii fiind în curs de cercetare. Un număr de nouă reclamaţii au fost soluţionate în favoarea consumatorilor, fiind dispuse măsuri de restituire a sumei de 3.111 lei. Aspectele reclamate nu au fost întemeiate la un număr de 12 reclamaţii, iar două reclamaţii au fost redirecţionate spre competentă cercetare. De asemenea, au fost şi trei reclamaţii care nu intră în sfera de competenţă a instituţiei protecţiei consumatorilor.
A afirmat, conform AGERPRES, comisarul şef adjunct al Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor, Mădălin Giurcău

Politica